Site icon Lyngby Boldklub

Nederlag i Nørreskoven

Lyngby Boldklub fik aldrig tingene til at flyde i Nørreskoven, hvorfor hjemmeholdet kunne notere en 2-0-sejr.

Der var dømt bundbrag mellem Lyngby Boldklub og Vejle BK søndag eftermiddag, og som det så ofte bliver, når de to hold mødes, blev det en tæt affære.

Kampen startede hektisk og allerede inden for det første minut, havde begge hold haft optræk til gode muligheder. Manglende skarphed i de sidste afleveringer gjorde dog, at det løb ud i sandet for begge parter.

Vejle BK satte sig herefter på starten af kampen, og det meste af kampen foregik de første 10 minutter på Lyngby Boldklubs banehalvdel. Chancer fik Vejle dog ikke kreeret.

Willy Kumado strøg efter 13 minutter igennem i højresiden, og hans knaldhårde indlæg voldte målmanden en smule udfordringer. Keeperen fik dog styr på indlægget.

Minuttet efter kombinerede Vejle sig igennem den kongeblå defensiv, og så måtte Magnus Jensen ned i en glidende tackling i eget felt. Midterforsvareren høstede en Vejle-spiller, hvorfor dommeren pegede på straffesparkspletten.

Jannich Storch smed kasketten, kastede sig til højre og nappede forsøget med en fodparade. Returen lå nærmest død på mållinjen, men målmanden fik heroisk kastet sig ned i bolden foran snuden på Anders K. Jakobsen.

De Kongeblå fortsatte dog med at slide for sagerne, og skulle der falde et mål i denne fase af kampen, lignede det gevaldigt, at det ville blive til hjemmeholdet. Efter små 20 minutter kom hjemmeholdet frem til en afslutning på kanten af feltet, men heldigvis kunne Jannich Storch vinke forsøget over kassen.

Få minutter efter slap hjemmeholdet dog alene igennem med Storch, som fik lobbet bolden over sig. Denne gang var Willy Kumado vågen, og han reddede bolden på stregen et splitsekund før, at hjemmepublikummet fløj op af stolene.

Kort før stadionuret rundede en halv time, var det igen tæt på for Vejle Boldklub, da et fladt indlæg fik lov til at suse hele vejen gennem Lyngby-feltet, var det tæt på ved bagerste stang. Igen var hjemmeholdet heldigvis uskarpe.

Efter 33 minutter fik Lyngby Boldklub for første gang for alvor sat et godt angreb sammen. ’Dani’ drev bolden fra egen banehalvdel, fandt Sævar Magnusson, der flot sendte bolden i dybden til Gytkjær, som forsøgte med en afslutning højt i nærmeste hjørne. Målmanden reddede dog fint til hjørnespark.

Karlsens mandskab fik i minutterne herefter sat spillet lidt på Vejles banehalvdel, men kort efter var hjemmeholdet igen farlige. Nok engang måtte Lyngby Boldklub redde dog under mål.

Det blev dog aldrig til mål i første halvleg, hvor det mest positive for Lyngby Boldklub var, at man kom til pause med en fortsat helt åben kamp.

Vejle lagde også godt ud i anden halvleg, og efter godt og vel 50 minutter, kom de da også i front, da de fik kombineret sig gennem den kongeblå defensiv. Tobias Lauritsen var pludselig helt alene foran Jannich Storchs mål, og så stod den 1-0 på måltavlen.

Kampen blev i de efterfølgende minutter en mere hårdt spillet affære, hvilket dog betød, at Lyngby Boldklub fik kriget sig bedre med i opgøret. Spillet blev rykket længere frem ad banen, og Jonathan Amon fik da også slidt sig igennem til en fin mulighed, som han dog ikke fik afsluttet på.

I stedet strøg Vejle afsted i en omstilling, hvor Musa Juwara snurrede rundt om sig selv og flot sendte bolden i det lange hjørne til 2-0 uden chance for Storch i målet.

Derfra var der langt til point for Lyngby Boldklub, og selvom De Kongeblå bestemt var kommet bedre med i kampen, så kneb det fortsat med at komme frem til store chancer, der for alvor kunne bringe holdet tilbage i kampen.

Kampen bulrede frem og tilbage mellem felterne i slutminutterne, men det blev ikke til flere mål, hvorfor Lyngby Boldklub måtte rejse hjem fra Nørreskoven med et 2-0-nederlag.

Næste opgave er næste søndag, hvor AGF venter på udebane.

Vejle BK – Lyngby Boldklub

27.10.24 Kl. 14:00 på Vejle Stadion

3F Superliga, 13. Spillerunde.

2-0 (0-0)

1-0, Tobias Lauritsen (51 min)

2-0, Musa Juwara (63 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Willy Kumado (63. Magnus Warming), Magnus Jensen, Baptiste Rolland (41. Pascal Gregor), Lucas Lissens, Leon Klassen, Casper ‘Dani’ Winter (71. Mathias Hebo), Lauge Sandgrav, Michael Opoku (41. Jonathan Amon), Sævar Magnusson, Frederik Gytkjær (63. Magnus Malik Abubakari).