Site icon Lyngby Boldklub

U19 fik tre point mod Sønderjyske

Lørdag var der fuld kampaktivitet med opgør mod Sønderjyske for klubbens tre ældste akademi-hold. Alle tre kampe gav udfordringer til Lyngby-drengene. U19 lykkedes med en sen scoring at sikre sig de tre point, mens U15 og U17 spillede uafgjort og tabte.

Det var tredje kamp på en uge for U19, da der lørdag blev fløjtet op hjemme på Lundtoftevej.

De Kongeblå fik en drømmestart på opgøret, da William Steindorsson lagde bolden i nettet i allerførste minut. Senere i 1. halvleg udbyggede Lyngby føringen af to omgange. Først sendte Mathias Kaarsbo et frispark mod mål fra kanten af feltet, som efter en afretning i muren gik ind bag Sønderjyske-keeperen. Kort tid efter blev det også til 3-0. Endnu engang var det William Steindorsson, der slet ikke var færdig med at lave mål. Han blev spillet fri på venstre side af Sønderjyske-feltet og kunne ubesværet drive bolden ind mod midten, inden han resolut sparkede bolden i det korte hjørne. Sønderjyske fik desværre reduceret få minutter før pause, og holdene gik således i omklædningsrummene med 3-1 på måltavlen.

Selvom Lyngby var komfortabelt foran var spændingen i kampen ikke forbi. Sønderjyske fik bedre fat i kampens 2. halvleg, og kunne først reducere til 3-2 på et straffespark og kun to minutter senere sætte bolden i nettet til 3-3. Det var et par dyre minutter for Lyngby-spillerne, som igen skulle finde fodfæste i kampen. Resten af 2. halvleg forløb uden de store chancer, og det lignede, at holdene skulle gå fra banen med ét point hver. Den dobbelte målscorer William Steindorsson ville det dog anderledes. I kampens overtid modtog han bolden på kanten af Sønderjyskes felt, hvor han kunne lægge bolden til rette for sig selv og stensikkert lægge den ind bag keeperen til stor forløsning for Lyngby-mandskabet. Endnu engang blev det til et hattrick på akademiet, og det sikrede hårdt tilkæmpede tre point for U19-drengene.

U15 spillede også en flot kamp med bolden og var meget dominerende mod Sønderjyske-mandskabet. Desværre lykkedes holdet ikke med at udnytte deres mange chancer, og de måtte derfor nøjes med 1-1. U17 havde en svær dag på banen og tabte 3-1.

Søndag var U14 en tur på udebane i Odense, hvor de spillede en rigtig stærk kamp. Lyngby var skarpe på bolden og gode til at lukke ned for OB’s farlige spillere. En flot holdindsats samt to mål fra Wissam Nabate og ét fra Malthe Garval, gjorde at U14 kunne tage en sejr med hjem på 3-2.

I den kommende weekend er det både U15, U17 og U19’s tur til at drage mod Odense, når OB venter lørdag eftermiddag i Ådalen.

Akademiet præsenteres af Sydbank.

#FremtidenErKongeblå

Foto: Kristian Sandal