Site icon Lyngby Boldklub

Thomas Kjærbye stopper i Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub takker fysisk træner Thomas Kjærbye for tre gode år som fysisk træner og ønsker ham samtidig held og lykke fremover.

Af to omgange har Thomas Kjærbye været i Lyngby Boldklub som fysisk træner efter, at han i 2021 vendte retur til De Kongeblå.

Nu er tiden dog atter kommet til, at Thomas Kjærbye skal prøve kræfter andetsteds, hvorfor direktør, Andreas Byder, takker ham for en fantastisk tid i klubben.

– Vi har været utroligt glade for Thomas’ indsats for Lyngby Boldklub, hvorfor vi naturligvis er kede af, at han nu stopper. Thomas passer med sine værdier som hånd i handske ind i Lyngby Boldklub, men han har fået en mulighed, som vi ikke vil stå i vejen for. Vi ønsker Thomas alt det bedste fremover, og vi håber, at vi skal samarbejde igen engang i fremtiden, siger Andreas Byder.

Forlader fodboldfamilien

Thomas Kjærbye har om nogen et tæt forhold til Lyngby Boldklub, og det er derfor heller ikke uden vemod, at han nu stopper hos De Kongeblå.

– Jeg er ked af at forlade Lyngby Boldklub. Den dialog jeg har haft med Andreas og Nicas har i sidste ende ikke udmøntet sig i noget, der var givtigt for begge parter. Så da jeg fik en anden spændende mulighed for at komme et godt sted hen og prøve mig af, så synes jeg, at tiden var kommet til at sige tak for denne gang.

– Jeg føler, at jeg forlader min fodboldfamilie her i Lyngby Boldklub. Klubben betyder utrolig meget for mig, og den har et specielt sted i mit hjerte. Nu har jeg været her af to omgange, og den måde som Friends of Lyngby har genopbygget klubben på har været fantastisk. Der er virkelig blevet lagt lag på, og jeg synes, at jeg forlader klubben i en rigtig god forfatning, siger Kjærbye.

Selvom turen nu går væk fra Lyngby Boldklub, så er det langt fra sikkert, at det er sidste gang, at vi har glæden af Thomas Kjærbye på Lundtoftevej. Parterne skilles nemlig med god energi og et smil på læben.

– Lyngby Boldklub er for mig mere end bare en fodboldklub, så døren mellem mig og Lyngby Boldklub vil altid være åben. Jeg føler, at jeg efterlader klubben med god energi, smil på læben og med en følelse af, at jeg sammen med en række gode kollegaer har fået skubbet til nogle ting – både på og udenfor banen. Jeg ønsker klubben alt det bedste i den kommende sæson, slutter han.

#SammenForLyngby