Site icon Lyngby Boldklub

Cheftræneren storroser “Dani”: Han har flyttet sig voldsomt siden i vinter

Fodboldbilleder.dk

I de seneste fem betydningsfulde kampe har vores helt egen Casper “Dani” Winther været med fra start, og cheftræner Freyr Alexandersson ser vores 19-årige spiller som et fantastisk eksempel på, hvor langt man kan nå med tålmodighed og hårdt arbejde.

“Dani har taget en eksemplarisk tur op igennem vores akademi, hvor han kom til fra Brede IF. Hans udvikling er et godt eksempel på, hvor langt man kan nå med tålmodighed, hårdt arbejde og lysten til at lære hver eneste dag på træningsbanen.”

“Dani har forpligtet sig til at blive så dygtig fodboldspiller, som han overhovedet kan. Hvis man ikke gør det, så er det svært at tage sit talent til det højeste niveau.”

“Jeg kunne mærke på Dani i opstarten i vinter, at nu var det på vej til at klikke. Han kom op i et højere tempo og accepterede at arbejde uden bolden. Derudover så udviklede han sig voldsomt i duelspillet og forsvaret.”

“Dani kan nå utroligt langt”

Dani er stadig ung og har meget at lære endnu, men vores cheftræner skjuler ikke, at han kan nå langt, hvis han fortsætter sin udvikling og professionalisme.

“Vi er ikke overraskede over hans udvikling, for det var bare et spørgsmål om tid. Danis største styrker er klart hans overblik og spilforståelse med bolden. Jeg har sagt det i længere tid, at hans pasningstempo er på et enormt højt niveau.”

“Hvis han fortsætter med at tage sin udvikling så seriøst, tager endnu mere ansvar, så kan Dani nå rigtig langt og på sigt gøre sig attraktiv for klubber ude i Europa. Han er stadig ung og har lang vej endnu, så lige nu er det vigtigste, at Dani fokuserer på at udvikle sig hver eneste dag, nyde det og så skal hans fremtid nok blive enormt spændende,” slutter vores cheftræner.