Søndag siger vi farvel til Fos, Greko og Panjeskovic

Når vi søndag samles på Lyngby Stadion til sæsonens sidste kamp i NordicBet Ligaen, skal vi give blomster og sige farvel til Lasse Fosgaard, Christian ’Greko’ Jakobsen og Filip Panjeskovic, som ikke får forlænget deres kontrakter med Lyngby Boldklub.

Søndag skal vi fejre oprykningen til 3F Superligaen i sæsonens sidste kamp mod FC Fredericia. Samtidig skal vi hylde tre Lyngby-spillere, som kommer til at trække den kongeblå trøje over hovedet for sidste gang.

Lyngby-legenden Lasse Fosgaard, Christian ’Greko’ Jakobsen og Filip Panjeskovic har alle udløb denne sommer og kommer ikke til at fortsætte i den kongeblå trøje.

Fosgaard har været i Lyngby i ti sæsoner, hvor han kom til fra Brønshøj. Forsvarsspillerens status i klubben og blandt fansene kan ikke underkendes. Det er en sand kongeblå legende med 290 kampe på CV’et herunder 18 mål og 45 assists, vi skal sige farvel til.

“Som bekendt stopper Lasse Fosgaard efter 10 år i Lyngby Boldklub. Det er ikke hver dag vi skal tage afsked med en rigtig Lyngby-legende, så jeg håber at alle fansene er klar på at give Fos en fornem afsked. Fosgaards betydning for Lyngby kan ikke undervurderes. Han har været en fantastisk ambassadør for klubben, og med en bronzemedalje, tre oprykninger og næsten 300 kampe har han sat et meget flot aftryk på klubben. Det bliver svært at sige farvel, men mon ikke Fosgaard bliver jævnlig gæst på stadion og fortsat holder kontakten til klubben” fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen.

Greko og Filip Panjeskovic stopper også
Som nævnt indledningsvist skal vi søndag også sige farvel til Greko og Filip Panjeskovic.

’Greko’ kom til Lyngby i sommeren 2020 fra SønderjyskE, og han har spillet 42 kampe i den kongeblå trøje med 5 mål og 4 assists til følge. Den nuværende sæson har dog været hårdt plaget af skader, og de manglende kampe og den store konkurrence betyder, at angriberen ikke bliver forlænget:

“Greko er en rigtig god fyr, der desværre har kæmpet meget med skader, og derfor ikke for alvor har fået sat sit aftryk på vores sæson. Vi er slet ikke i tvivl om, at Greko stadig har meget at byde på, men vi har denne gang valgt at kigge på andre muligheder og derfor ikke forlænge med Greko” fortæller Nicas Kjeldsen.

Filip Panjeskovic kom op på førsteholdet fra akademiet for 2 år siden. På førsteholdet har han fået to kampe, inden han blev ramt af en slem knæsskade i næsten to år. I foråret har han tørnet ud for U19-holdet, men den lange skadesperiode har sat en stopper for udviklingen – og den kan ifølge Nicas Kjeldsen kun kickstartes igen med fast spilletid:

“At sige farvel til Filip er på en og samme tid naturligt, men gør også ondt. For to år siden var han vel et af største talenter i klubben, men alvorlige skader har sat ham tilbage, og derfor er hans udvikling blevet overhalet af andre på hans position. Filip har et stort potentiale, og vi håber han finder et sted, der kan give ham den seniorspilletid han har brug for, så der kan komme gang i hans udvikling igen. Det fortjener han” lyder det fra Nicas Kjeldsen.

Vi håber, at i dukker talstærkt op og hylder de tre spillere for deres indsats i klubben. Fra folk i- og omkring klubben skal der også lyde en tak til jer for indsatsen i den kongeblå trøje. Vi ønsker jer begge alt det bedste fremover.

Også Emil Nielsen og Kasper Jørgensen har udløb med Lyngby Boldklub denne sommer. Begge spillere er blevet tilbudt nye kontrakter af Lyngby Boldklub, og da der pågår dialog om en forlængelse får de ikke blomster søndag eftermiddag.