Site icon Lyngby Boldklub

Moderklubben er blevet ‘DBU Børneklub’ certificeret

Vi er glade for at kunne annoncere, at Moderklubben, Lyngby Boldklub 1921, er blevet godkendt som en DBU Børneklub, efter vi i efterhånden mange år har prioriteret børnefodbolden meget højt i klubben, fortæller vores sportslige leder i Moderklubben Karsten Stiig Alnor.

Prædikatet en ”DBU Børneklub” kan klubber få, hvis de arbejder målrettet med udviklingen af deres børnefodboldmiljø i samarbejde med DBU, når de opfylder følgende fire forudsætninger:

– Prioritere børnefodbolden økonomisk og organisatorisk
– Tilslutte sig DBU’s børnesyn og arbejde på at efterleve det
– Nedskrive og vedtage en børnepolitik
– Tilknytte en børneudviklingstræner, der er kontraktligt forpligtet (lønnet eller ulønnet) i løbet af det første år som DBU Børneklub

Derfor er vi glade for at annoncere, at Moderklubben er blevet indlemmet i det fine selskab.

‘Vi er rigtig glade for, at vi nu er certificeret som DBU Børneklub. Vi har haft en god dialog med DBU Sjællands Børneklub-rådgiver igennem hele processen. Og for dansk fodbold er det generelt bare glædeligt, at DBU sætter ind med en særlig indsat ift. børnefodbolden,’ forklarer sportslige leder i Moderklubben Karsten Stiig Alnor og fortsætter:

‘Vi finder det helt naturligt, at vi også har prædikatet DBU Børneklub, da vi i efterhånden mange år mener at have prioriteret børnefodbolden meget højt i klubben. Så for os gav det næsten sig selv, at vi også skulle være med på vognen,’ afslutter Karsten Stiig.

Exit mobile version