Site icon Lyngby Boldklub

To udtagelser til U19-landsholdet: Sanders Ngabo rykket op

fodboldbilleder.dk

U19-landsholdet er blevet udtaget til de forestående EM-kvalifikationskampe i marts, og her er der igen Kongeblåt-islæt, da både Lucas Hey og Sanders Ngabo er blevet udtaget til de vigtige kampe.

Senere i denne måned skal det danske U19-landshold spille Elite Round i Spanien, hvor vinderen af gruppen kvalificerer sig til EM-slutrunden i Slovakiet, som løber af stablen til sommer, og her ser to Lyngby-drenge ud til at få en stor rolle.

For blot få uger siden fik Sanders Ngabo sin debut for U18-landsholdet i træningskampen mod Spanien, hvor han imponerede stort og assisterede Danmarks første scoring.

Nu er han allerede blevet rykket op på U19-landsholdet til de vigtige kvalifikationskampe mod Østrig og Spanien. Dermed kan Ngabo få sin debut for U19, mens Lucas Hey igen er udtaget til holdet, hvor han allerede er noteret for syv kampe.

I forbindelse med udtagelsen kommer landstræner Lars Knudsen med stor ros til de danske klubbers talentudvikling.

‘Vores trup er et bevis på den kvalitet, der er i den danske talentudvikling. Klubberne laver et stærkt arbejde, som er med til at gøre os konkurrencedygtige mod nogle af de bedste hold i Europa’.

De Kongeblå-drenge og resten af landsholdet møder Østrig d. 26 marts og Spanien d. 29 marts.