Site icon Lyngby Boldklub

Freyr efter sejr i sidste testkamp: En sindssyg god opstart

fodboldbilleder.dk

Lørdag eftermiddag trak Lyngby Boldklub sig sejrrigt ud af generalprøven mod HB Køge, og cheftræner Freyr Alexandersson var ovenud tilfreds med præstationen og den opstartsperiode, som De Kongeblå har haft.

Nu er det slut med forårets testkampe for Lyngby Boldklub. Det blev til seks kampe i alt, tre sejre, to uafgjorte og et enkelt nederlag, som trods alt var til CSKA Moskva.

Den sidste test blev lørdag vundet med 3-0 over HB Køge, hvor Magnus Westergaard, Pascal Gregor og Magnus Kaastrup noterede sig for scoringerne i den sikre sejr, og Freyr Alexandersson så flere af de ting, som man har arbejdet hårdt på i opstarten.

‘Jeg synes, vi har godt styr på første halvleg, de var selvfølgelig ramt af sygdom og skader, så kom ikke med deres stærkeste hold. Men vores præstation var virkelig god, vi har arbejdet på nogle ting, som vi er ved at være rigtig gode til.’

‘Det er selvfølgelig rigtig dejligt med en sejr i sidste kamp før sæsonstarten, og vi har bare haft en sindssyg god opstart, og jeg er meget tilfreds med spillernes indsats, og det, vi viser i det taktiske.’

‘Glæder os til Lyngby Stadion’

Selvom holdet viste sig rigtig flot frem igen, så har man bygget opstarten op til, at man først skal toppræstere, når forårets afgørende kampe begynder, siger cheftræneren.

‘Vi er klar til sæsonstart, og forhåbentlig peak-performer vi i slutspillet, det er sådan, vi har lagt opstarten op til. Vi har småskader et par steder, og Marcel Rømer er selvfølgelig stadig ude, men er godt på vej, så det ser rigtig godt ud. Nu glæder vi os bare til at komme tilbage til Lyngby Stadion og spille for vores fans og få en god kamp mod Fredericia næste lørdag,” forklarer Freyr med et smil.

Forårets premiere bliver fløjtet i gang på Lyngby Stadion på lørdag kl. 12:45, når FC Fredericia kommer på besøg til et topbrag.

I kan købe jeres billet til kampen lige her.

Exit mobile version