Site icon Lyngby Boldklub

Sejrsstimen fortsætter i det jyske

Foto: Fodboldbilleder.dk (c)

Modstander: Hobro IK

Spillested: DS Arena

Kampstart: Kl. 13:00 – Lørdag den 14/8-2021

Efter en fornem storsejr på 5-0 hjemme mod Esbjerg skulle De Kongeblå forsøge at gøre kunsten efter på en regnvåd udebane mod Hobro IK. Der var et par enkelte ændringer i Lyngby-startelleveren, hvor blandt andet Sanders Ngabo og Emil Nielsen var ude af truppen grundet småskader.

Underholdende og målrig første halvleg

Kampens indledning bød ikke på de store chancer. Lyngby-drengene fandt et par gode mellemrum centralt og var mest dominerende på bolden.

Det var dog hjemmeholdet, der skulle bringe sig foran med 1-0 efter 16 minutter. Efter klumpspil foran mål kunne Emil Søgaard sparke Hobro på 1-0.

Herfra bølgede kampen frem og tilbage, men De Kongeblå skulle bringe balance i regnskabet efter 29 minutters spil. Hobro-målmanden tabte en høj bold ned for fødderne af kaptajnen Rømer, der nemt kunne ligge bolden i kassen til 1-1.

34 minutter var der spillet, da Lyngby kunne bringe sig foran med 2-1 på et kongemål. Thellufsen tog et godt dybdeløb, lagde den til rette for Kaastrup, der med en super afslutning med venstrebenet knaldede bolden i det lange hjørne, og dermed var opgøret vendt på hovedet efter fem kyniske Lyngby-minutter.

Herfra trak De Kongeblå sig mere tilbage på banen, mens Hobro havde bolden mere uden dog at blive farlige. Dermed kunne Lyngbyerne gå til pause i det jyske med en 2-1-føring.

Rolig anden halvleg med Lyngby-overtag

51 minutter inde var Thellufsen tæt på med en fin afslutning. Rømer sendte Adam Sørensen i dybden med en flot aflevering, og Thellufsen fik bolden fra Sørensen, men afslutningen gik lige forbi stolpen.

Efter en times tid leverede Thellufsen gode ting på baglinjen og fandt en fremadstormende Westergaard midt i feltet, men midtbanedynamoens afslutning blev sendt et godt stykke over mål.

Generelt var det en mere rolig anden halvleg, hvor De Kongeblå fik sat mange gode ting sammen og konstant var farlige, når de nærmede sig den sidste tredjedel.

Hjemmeholdet fra Hobro pressede ikke Ibsen i målet og havde svært ved at sætte ting sammen mod et stærkt stående Lyngby-mandskab.

Det lignede dybt inde i overtiden en 1-måls-sejr til De Kongeblå, men Kaastrup kunne cementere sejren med en 3-1-scoring efter 95 minutter. Indskiftede Magnússon fandt Kaastrup, der efter en redning af Hobro-keeperen i første omgang kunne score sit andet mål i opgøret.

Det skulle også blive 4-1 i kampens sidste overtidsminut på mål af Petur Knudsen efter et stærkt indlæg af nye Magnússon. Dermed blev det til endnu en sejr, og den fornemme stime kunne fortsætte for De Kongeblå, der rejste hjem med de tre point i rygsækken.

Hobro IK – Lyngby Boldklub:

1-0, Emil Søgaard, Hobro IK, 16’

Gult kort, Deedson, Hobro IK, 23’

1-1, Marcel Rømer, Lyngby Boldklub, 29’

1-2, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub, 34’

1-3, Magnus Kaastrup, Lyngby Boldklub, 95’

1-4, Petur Knudsen, Lyngby Boldklub, 97’

Startopstilling:

Frederik Ibsen, Svenn Crone, Kristian Riis, Rasmus Thellufsen, Magnus Kaastrup, Adam Sørensen, Kasper Jørgensen, Magnus Westergaard, Pascal Gregor, Frederik Gytkjær og Marcel Rømer.

Bænken:

Frederik Schram, Andreas Bjelland (ind 61’ – ud Riis), Petur Knudsen (ind 61’ – ud Gytkjær), Lasse Fosgaard (ind 82’ – ud Sørensen), Casper ’Dani’ Winther, Sævar Magnússon (ind 82’ – ud Westergaard) og Abdul-Halik Hudu (ind 96’ – ud Thellufsen)