Site icon Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub forlænger med 17-årig komet

Sanders Ngabo har med rekordfart sat sig på en plads i førsteholdstruppen, og derfor er det med stor glæde, at Lyngby Boldklub i dag kan offentliggøre en ny 3-årig kontrakt med stortalentet.

Mange Lyngby-fans skulle formentlig lige en tur på Google, da startopstillingen til sæsonpremieren i Nykøbing tikkede ind. På midtbanen stod nemlig opført et nyt navn fra egne rækker: Sanders Ngabo. Den blot 17-årige midtbanespiller fik fuld tid i sin debut, og startede efterfølgende også inde mod Jammerbugt og Esbjerg.

Nu har Lyngby så sikret sig den længst mulige kontrakt med Sanders Ngabo, der rykkes permanent op i førsteholdstruppen, og dermed nu står fuldt til rådighed for cheftræner Freyr Alexandersson og staben. Dette naturligvis til stor glæde for talentchef Nicas Kjeldsen:

”Sanders har taget nogle store skridt denne sommer, og han har grebet chancen på en helt fantastisk måde. Han er ydmyg, arbejder hårdt og forbedrer sig hele tiden. Han startede op på vores akademi, og der er gjort et rigtig godt stykke arbejde på akademiet med at udvikle Sanders henover en meget kort periode, så stor ros til vores akademitrænere. Og selvfølgelig også til hans tidligere klub Sundby for at have udviklet Sanders.”

”At han allerede som 17-årig kan begå sig i en stærk 1. division siger meget, og det er tydeligt for enhver, at Sanders har et kæmpe potentiale. Derfor er vi også glade for, at Sanders ser sig selv tage de næste skridt her i Lyngby sammen med vores førstehold. Vi har kun set begyndelsen, og det endelige gennembrud glæder vi os til at forløse,” fortæller Nicas Kjeldsen.

Sanders Ngabo har faktisk kun spillet lidt over et år på akademiet i Lyngby. Han startede på Lyngbys U17-hold efter at have spillet sig op i barndomsklubben Sundby Boldklub, hvor han spillede med på seniorniveau allerede som 15-årig. Efter et par kampe på U19-holdet i foråret blev han inviteret til at træne med førsteholdet, – og nu rykkes han permanent i førsteholdstruppen.

Sanders Ngabo har fået kontrakt til sommeren 2024 – og kan også glæde sig over en ny personlig profilpartner i form af Help PR.

Exit mobile version