Lyngby Boldklub

100 IKONISKE JUBILÆUMSPLAKATER

THE PLAY® og Lyngby Boldklub er gået sammen om at skabe et mindeværdigt trofæ i anledningen af 100-års jubilæet, hvor Danmarksmesterskabet fra 1992 skal hyldes.

Resultatet er en eksklusiv plakat-serie i 100 unikke eksemplarer, der hylder Torben Franks vindermål mod B1903 den 8. juni 1992 på Gentofte Stadion.

Foto: Per Kjærbye fodboldbilleder.dk

1992 var et eventyrligt fodboldår for hele Danmark, men i sandhed også for De Kongeblå, der havde en trup, der talte nogle af nationens største fodboldnavne. Heriblandt firkløveren, Claus Christiansen, Torben Frank, Henrik ‘Store’ Larsen og Peter Nielsen, der var med til at spille EM-guldet over sundet og til Danmark over sommeren.

Derfor har vi valgt Lyngbys berømte 92’ sæson, som omdrejningspunktet for vores helt egen hyldest af 100-året. Kunstværket er skabt med mange smukke detaljer, enestående håndværk og indeholder navne, der vækker følelserne og minderne til live.

THE PLAY® er unikke dansk producerede sportsplakater lavet fra de største øjeblikke i sportens verden.

PRE-ORDER ÅBEN NU – KLIK HER:

De fire kongeblå legender signerer hver 25 plakater, så skynd dig og bestil din pre-order. Det officielle salg starter først på jubilæumsdagen.
Værkerne trykkes i et format á 50×70 cm. Det leveres i en valgfri håndlavet egetræsramme med ægte glas. Prisen for det unikke og eksklusive trofæ er 1500 kr.

Når du køber, støtter du samtidig Lyngby Boldklub.

LEGENDERNE SÆTTER AUTOGRAF
Værker signeres i hånden af nogle af Lyngbys største legender fra 90’erne.

Torben Frank: Ankom som tredobbelt dansk mester fra Brøndby, og var en ikonisk angriber for Lyngby BK i mesterskabssæsonen.
Scorede det vindende mål mod B1903 i sæsonens sidste kamp, der var en liga-finale mellem rækkens nr. 1 og 2, og endte som delt klub-topscorer med 9 mål.
Torben opnåede 5 kampe for A-landsholdet og var en del af truppen, der vandt den historiske EM-triumf blot få uger efter.

Allan Kuhn: En vaskeægte Lyngby-mand, der tilbragte næsten hele spillerkarrieren i den Kongeblå trøje.
Selvom Kuhn kun nåede 6 kampe i mesterskabssæsonen var han afgørende for klubbens sejr, bl.a. med assist til Torben Frank i sidste spillerundes sejr over B1903.
Allan spillede i alt 204 kampe for Lyngby BK og udviklede sig til en offensiv midtbane-kriger med vævre driblinger og høj arbejdsstyrke.

Henrik ‘Store’ Larsen: Én af de helt store Lyngby- og landsholdslegender, der styrede midtbanen for de Kongeblå i 80’erne og 90’erne.
Henrik scorede 5 mål for klubben i ‘92-sæsonen og var også udslagsgivende i kampen mod B1903 med den lange aflevering til Allan Kuhn.
‘Store’ fortsatte topformen til EM, hvor han blev turneringens delte topscorer med 3 mål – bl.a. 2 mål mod Holland i semien – og sikrede efterfølgende kultstatus.

Claus ‘Kuno’ Christiansen: En Kongeblå forsvarslegende, der spillede hele karrieren for Lyngby BK med knap 300 kampe, 1 mesterskab og 2 pokalsejre til følge. Han var fast inventar i det solide forsvar, der lagde fundamentet for mesterskabet i ‘92 og lukkede færrest mål ind af alle.
‘Kuno’ fik 5 landskampe for Danmark og er en del af Fodbold-danmarks historie med sin indskiftning i EM-finalen 1992, hvor han forlængede en bold til Kim Vilfort, der scorede til 2-0.

TRYKT PÅ ÆGTE MANÉR

Den unikke serie er trykt på eksklusivt 300 g kunsttrykpapir af ægte håndværkere i faget.
Produktionen starter hos Kandrup Bogtrykkeri, en 5. generations trykkerivirksomhed i hjertet af København.

Efter tryk, tørring og efterbehandling tager værkerne en tur på 3 km til Esplanaden til Majgrens Bogbinderi, hvor Gregers Knudsen sirligt præger hvert enkelt værk i hånden med 23 karat guld, et 100-års logo og en individuel nummerering fra 1-100.

Til sidst tager plakaterne turen forbi Lyngby Stadion – hvor de forenes med selvsamme spillere, som er afbilledet i værkerne – og signeres i hånden.

Her kan du se hvordan de smukke minder bliver til:

Exit mobile version