Site icon Lyngby Boldklub

Akademiets historiske uge afsluttes med trofæ

Lyngbys U14-hold, der kan løfte trofæet i Sverige

Det er ingen hemmelighed at Lyngby Boldklub har et af Danmarks bedste akademier, men denne uge skulle vise sig at være historisk. Store salg, lutter sejre i ungdoms-divisionerne, rent bord for alle ungdomshold og et trofæ må er en mere en godkendt akademi-uge.

Mandag blev Lyngbys 19-årige viceanfører, Frederik Winther, solgt til Bundesligaens nummer to fra FC Augsburg for et fornemt millionbeløb. Denne handel viser, at akademiet stadig kan producere spillere til den øverste hylde i fodboldverdenen. Succesen fortsætter i det tyske, hvor Lyngby-drengen Maurits Kjærgaard blev udvalgt til at repræsentere den prestigefulde Next Gen-liste over de 60 største talenter fra årgang 2003, som den eneste dansker.

Senere onsdag fik Casper Dani Winther debut i den kongeblå seniortrøje, da han fik 45 minutter mod Brønshøj i pokalen. Den kun 17-årige midtbanedynamo kom til Lyngby som 13-årig fra Brede IF, hvor han også bor hos sine forældre, og har sin faglige hverdag på Virum Gymnasium.

I lørdagens tre akademi-kampe gør Lyngbys U15, U17 og U19-hold rent bord i Silkeborg, og vinder de tre kampe med henholdsvis 4-0, 5-1 og 3-2. Dermed blev det en god tur hjem over broen for de unge kongeblå talenter.

Og som om det ikke var nok, fik Lyngbys U14-drenge erobret vores naboer fra nord, da de i fredags drog til IFK Invitional i Sverige. Her blev det til en 9-0- og 4-1-sejr i gruppespillet og i søndagens semifinale bød på et Kasper Kastrup-show, da han scorede alle tre mål i semifinalens 3-0-sejr. I finalen ventede værterne fra IFK Göteborg, og en 1-0-sejr skulle vise sig at være nok, til at bringe trofæet med tilbage til Kongens Lyngby.

Uden Sydbank og Dansk Miljøanalyse ville denne vanvittige akademi-weekend ikke kunne lade sig gøre, så der skal lyde en kæmpe tak for deres kongeblå støtte.

#LyngbyAkademi #SammenForLyngby