Site icon Lyngby Boldklub

Sashwat Rana vinder verdensmesterskaberne i panna

Sashwat Rana med sin verdensmesterpokal i fodbolddisciplinen, panna

Den 13-årige Kongeblå akademispiller, Sashwat Rana, kan kalde sig verdensmester, og det endda i en prestigefuld fodbolddisciplin, panna, der praktisk talt er VM i tunneller. Turneringen fandt sted i København, og her tog den 13-årige dansknepalesiske tekniker fusen på forhåndsfavoritterne og bragte guldet med hjem til Kongens Lyngby.

Sashwat Rana, der til dagligt spiller på Lyngby Boldklubs talentfulde U14-hold, var den næstyngste spiller i weekendens VM-turnering. Selvom han er et lovende panna-talent ligger fremtiden på den store og grønne fodboldbane:

”Det er en af de fedeste oplevelser i mit liv – det var rigtigt fedt at opleve! Min fremtid er dog på den store fodboldbane, hvor jeg spiller kantspiller i Lyngby. Her vil jeg udvikle mig, og jeg drømmer om at spille på Superligaholdet om nogle år”, siger Sashwat Rana.

Også talentchef, Nicas Kjeldsen, fortæller, at den unge nykårede verdensmester har en lys fremtid. Han har dog nogle aspekter i sit spil han skal udvikle, men han har heldigvis mange år til at lære det:

”Sash er en virkelig dygtig tekniker, og har et rigtigt god skud fra distancen. Han skal dog arbejde med sin placeringsevne og de defensive kvaliteter. Her i Lyngby har vi altid individet i fokus, så det er noget vi i trænerteamet er meget opmærksomme på, så han og de andre talenter bliver udviklet ud fra hver deres respektive læringskurver”.

Pannaverdensmesterskaberne er et årligt event, som trækker mange håbefulde teknikere fra hele verden til, og i år blev det afholdt under Bispebuen i København.