Optakt & trup: Turen går til Odense i jagten på vigtige point

Spillested: Nuture Energy Park
Kampstart: Kl. 19:00 – D. 29/6, 2020
Entré:
– Kampen bliver spillet med begrænsede antal tilskuere, hvor af ingen pladser er tildelt udeholdet

Med tre kampe tilbage i slutspillet, begynder det at spidse til i slutspilspuljen, hvor De Kongeblå kæmper for overlevelse i 3F Superligaen. Her venter mandag en udekamp imod OB, som holdet også mødte i sidste runde, og dermed har revanche tilgode imod. Før aftenens opgør har Sønderjyske og Silkeborg allerede spillet deres kamp i denne runde, hvilket betyder, der aktuelt er tre point op til direkte overlevelse for Lyngby Boldklub. Der er til opgøret ikke tildelt billetter til udeholdet, og dermed kommer der ikke til at være Kongeblå-fans på lægterne til opgøret. Vi håber selvfølgelig stadig på fansenes støtte hjemmefra, når kampen vises på TV3 Sport og Viaplay!

Aktuel stilling før aftens kamp (Sønderjyske & Silkeborg har spillet i denne runde):

1. OB                         39 point  (Superliga 20/21 + Europa League playoff vs nummer et fra den anden pulje)
  2. Sønderjyske          36 point  (Superliga 20/21)
  3. Lyngby Boldklub 33 point (Nedrykningsplayoff vs nummer tre fra den anden pulje)
  4. Silkeborg IF.          20 point  (Direkte nedrykning)

Truppen til kampen:
31. Thomas Mikkelsen
28. Frederik Schram
2. Kasper Enghardt
3. Lasse Nielsen
4. Patrick da Silva
5. Martin Ørnskov
6. Frederik Winther
8. Gustav Marcussen
10. Rezan Corlu
18. Kevin Tshiembe
19. Magnus Warming
20. Kasper Jørgensen
21. Mathias Hebo
22. Magnus Westergaard
23. Pascal Gergor
26. Frederik Gytkjær
27. Ertugrul Teksen
30. Marcel Rømer
Filip Panjeskovic

Vi må undvære André Riel, Emil Nielsen, Adam Sørensen og Lasse Fosgaard, der ude med skader, og så sidder Nicolai Geertsen og Jesper Christjansen over med sygdom.

Rundens modstander: OB
For anden runde i træk møder vi OB og denne gang på udebane i Odense. Her venter der revanche for De Kongeblå, der tidligere på sæsonen tabte på en svær udebane, da Sander Svendsen sendte Lyngby-holdet hjem med et nederlag i bagagen. Hjemmeholdet fra OB kan med en sejr i mandagens kamp være utrolig tæt på at sikre sig førstepladsen i slutspilspuljen, som giver adgang til Europa League playoff-pladsen. Nedrykningen har fynboerne fået på afstand med kun tre kampe igen og seks point ned til Lyngby på tredjepladsen, der sender holdet i nedrykningsplayoff.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Information & Adgangsforhold – Fans af Lyngby Boldklub & OB
–  Kampen spilles begrænsede antal tilskuere
– Ingen billetter til udebanefans