2-0-sejr mod Brøndby IF

Modstander: Brøndby IF
Spillested: Lyngby Stadion
Tid & dato: Kl. 18:00 – D. 21. maj

Endelig var der fodbold igen på Lyngby Stadion, hvor der ventede en træningskamp mod Brøndby IF. Kampen blev spillet af tre halvlege på 40 minutter for at få alle mand i kamp og få nogle kilometer i benene, og det blev en særdeles god oplevelse for De Kongeblå, der hentede sejren og et clean sheet.

SÅDAN KAN DU STØTTE LYNGBY BOLDKLUB

Masser af dueller og energi i første halvleg – Lyngby skarpest
Lyngby startede ud med et heftigt pres, men det var Brøndby, der havde kampens første chance. Samuel Mraz kom igennem, men han afsluttede uden sagt og kraft, og så kunne Thomas Mikkelsen på sikker vis klare i målet. Det var imidlertid De Kongeblå, der kom først på tavlen. Kevin Tshiembe kom først på bolden, og så headede han den mod mål, hvor Gustav Marcussen kunne dirigere den det sidste stykke over stregen med hovedet. Brøndby havde bolden mest, men Lyngby var farlige, når de havde den. Rezan Corlu kom godt afsted i dybden, og han fandt på fiks vis Frederik Gytkjær, der forsøgte sig med en kælen inderside, der desværre blev blokeret til hjørnespark. Herefter var det en jævnbyrdig affære, og vi skulle frem til halvlegens slutning før Brøndby havde en god chance. Jesper Lindstrøm blev sendt i dybden og hakkede mod mål, hvor Mikkelsen i målet måtte diske op med en god redning. Der blev ikke scoret mere, og Lyngby førte derfor 1-0.

Tæt affære i anden halvleg uden mål
Lyngby kom også god ud til anden halvleg, hvor Lasse Fosgaard fandt Gytkjær, der på førsteberøringen sendte Marcussen afsted. Han kom til baglinjen og fandt Gyt igen, der skød snært forbi. Brøndby havde deres første forsøg, da Lindstrøm kom til baglinjen via sin fart, og så fandt ham Mraz, der endnu en gang manglede skarphed og skød ved siden af. Halvvejs igennem halvlegen skiftede begge hold stort ud, og det brød rytmen i opgøret. Det tog en god rum tid, før der igen var en chance, og den tilfaldt Brøndby. Mikael Uhre kæmpede sig forrest på en lang bold og var alene med Frederik Schram. I den duel blev den store islænding den store, og han reddede på fornem vis skuddet. En flot redning! Der blev ikke scoret, og dermed stod den stadig 1-0 efter 80 minutter og to halvlege.

Lyngby afgjorde det på dødbolde
Brøndby var også først farlige i tredje halvleg. De fik tilkæmpet sig et frispark lige udenfor feltet, og Schram måtte ud i fuld længde for at holde udeholdet for at score. Lyngby var fortsat farlige, og især på dødbolde så de gode ud. Det blev også 2-0 efter en dødbold. Lasse Nielsen kom op i en duel, og så faldt bolden ned til Filip Panjeskovic, der skød bolden i kassen til 2-0! Sådan! Kort efter var bolden igen i kassen efter hjørne, men linjedommeren flagede desværre for offside. Brøndby forsøgte at sætte en slutspurt ind, men Lyngby-mandskabet afviste hver gang, og de endte også med at kunne trække sig sejrsrigt ud af opgøret med 2-0. Flot sejr af de kongeblå drenge!

Bliv forårsklar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Lyngby Boldklub 2-0 Brøndby IF

Målscorer:
1-0, Gustav Marcussen / LBK 9′
2-0, Filip Panjeskovic / LBK 93’′

Kort:
Gult, Andreas Maxsø  / BIF 23′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Lasse Fosgaard, Kevin Tshiembe, Pascal Gregor, Frederik Winther, Kasper Jørgensen – Magnus Westergaard, Rezan Corlu, Mathias Hebo – Frederik Gytkjær, Gustav Marcussen

Bænken: Frederik Schram, Kasper Enghardt, Lasse Nielsen, Patrick da Silva, Jesper Christjansen, André Riel, Nicolai Geertsen, Magnus Warming, Marcel Rømer, Filip Panjeskovic & Ertugrul Teksen

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.