Lyngby Boldklub A/S hjemsender ansatte

Den igangværende Corona-krise har store økonomiske konsekvenser for virksomhederne – og også for Lyngby Boldklub A/S, der i dag har besluttet at sende langt hovedparten af personalet samt kontraktspillerne hjem med besked om at indstille arbejdet.

Alle ansatte vil få deres normale løn og kan derfor vende tilbage til deres oprindelige arbejdsopgaver, når krisen er overstået. Det er regeringens hjælpepakker og nye trepartsaftale, der muliggør manøvren og redder Lyngby Boldklub A/S gennem krisen – det fortæller adm. direktør Andreas Byder:

”Dansk fodbold er udskudt på ubestemt tid, hvilket påvirker kampdagsindtægter og sponsorindtægter, og transfermarkedet er låst, hvilket gør det meget svært at sælge spillere for at få indtægter. Vi er heller ikke en klub, der har en stor pengetank i baghaven eller har syet pengene ind i madrassen. En situation som denne truer vores arbejdspladser, og dem agter vi at beskytte.”

”Vi kigger ind i manglende indtægter og likviditet på et niveau, hvor det truer virksomhedens eksistens, hvis ikke vi handler nu. Klubbens fremtid og bæredygtigheden økonomisk er det vigtigste for os i ledelsen, i vores bestyrelse og i ejerkredsen.”

”Heldigvis driver vi virksomhed i et rigt samfund, hvor politikerne har udvist stor mod og handlekraft og muliggjort, at vi undgår at afskedige et stort antal medarbejdere her og nu. Den nye trepartsaftale og aftalen om kompensation af faste udgifter til små- og mellemstore virksomheder gør, at vi kan komme i mål.”

”Derfor har vi i dag hjemsendt stort set samtlige ansatte. De få tilbageværende skal sørge for, at der er en klub at vende tilbage til samt sikre, at vi stadig skaber værdi for vores fans og partnere. Det er afgørende for os, at vi fastholder kursen på vores rejse, om end vi i den kommende tid kommer til at have lidt mindre fart på end tidligere.”

”Vi glæder os som alle andre til krisen er ovre, så vi igen kan spille fodbold. Men det vigtigste lige nu er, at den sundhedsmæssige situation får mulighed for at forbedre sig, så klubben har en fremtid, og at vores ansatte har et job at vende tilbage til på den anden side” fortæller Andreas Byder.

Hjemsendelsen gælder alle ansatte på Lyngby Boldklubs akademi, trænerne på førsteholdet, alle kontraktspillere i klubben, herunder Superligatruppen, samt hovedparten af de ansatte i administrative og kommercielle funktioner.