Lyngby BK forlænger med Ertugrul Teksen

Lyngby Boldklub har forlænget kontrakten med det unge talent Ertugrul Teksen, der har 19 somre på cv’et. Offensivspilleren har været med de kongeblå i efteråret, hvor han har vist gode takter og været en profil i U19-ligaen. Her har han blandt andet budt ind med fem mål og tre assist i bare ti kampe. Det har også været medvirkende til, han har været inde og snuse til førsteholdet, da han havde et rigtig fornuftigt indhop i uafgjorte hjemmekamp mod FC Nordsjælland. Udover det arbejder den unge mand hårdt i hverdagen til træning, og det er blandt andet en af grundene til, De Kongeblå har forlænget kontrakten med ham, lyder det fra sportschef Birger Jørgensen:

“Det er strategisk vigtigt for os, at vi har unge sultne spillere klar i de næste rækker, og vi tror på, at der er et stort potentiale i Ertugrul, og det vil vi gerne være med til at forløse. Han har en god teknik og et solidt spark, og han har vist, han kan lave mål, hvorfor vi tror på, der er gode forudsætninger for, at der ligger en Superliga-spiller gemt i ham, hvis han bliver ved med at lægge på. Dermed ikke sagt, at han går direkte ind i startopstillingen, da der venter masser af hårdt arbejde, og det ved Ertugrul også godt selv, men han er hurtigt blevet en profil på U19-holdet, og nu skal han tage næste skridt til førsteholdet. Vi glæder os over, at det er lykkedes os lande en aftale med ham, og vi ser frem til at have ham i klubben” lyder det fra sportschef Birger Jørgensen.

Aftalen løber frem til nytår 2020, og Ertugrul skal forsøge at skærpe konkurrencen i front, hvor der rift om pladserne med nogle rutinerede folk som Frederik Gytkjær, André Riel og Emil Nielsen. Derfor ved Teksen også, at han skal suge til sig i hverdagen, og så skal han gribe chancen, hvis han får den. Derudover glæder han sig til fortsat at være kongeblå, hvor han har været glad for at være indtil videre:

“Lyngby er en god klub, hvor de unge får chancen i Superligaen. De har et fantastisk træningsmiljø, hvilket er vigtigt, og man bliver udfordret hver dag til træning. Så er der en fantastisk stemning og et godt fællesskab, hvor det er en fornøjelse at komme i klubben. Jeg glæder mig til at spille flere kampe for klubben og score en masse mål, hvor jeg håber at vise mig frem på den største scene i Danmark” lyder det fra unge Ertugrul Teksen.

Næste kamp for De Kongeblå er i morgen, hvor turen går til Aalborg.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.