1-1 i Derby mod FCN

De Kongeblå var draget nordpå for at spille lokalderby mod naboerne fra FC Nordsjælland, og der var et flot fremmøde fra Lyngby Fans, som dominerede lydkulissen på stadion. Det var også en fin fodboldkamp, de fik af se, hvor hvert mandskab havde en halvleg hver.

Køb billet til Lyngby BK – Brøndby IF
Find din billet her!

God Nordsjælland-start sørgede for pause-føring til dem
Det var hjemmeholdet, der startede bedst, og allerede efter fem minutter havde de et forsøg på træværket. Det var dog et indlæg, som blev helt skævt og ramte den ene opstander, og heldigvis hoppede den ud igen og væk fra målet. Lyngby-holdet stod dybt på banen på grund af den gode FCN-start, og de lurede på det rigtige øjeblik at slå en omstilling. Det gjorde de rødklædte imidlertid også, og Ibrahim Sadiq blev sendt afsted alene med Thomas Mikkelsen, der blev den største i den duel. FC Nordsjælland fortsatte presset, og godt halvvejs i halvlegen fik de bolden i kassen. Mikkel Rygaard sparkede et frispark fra distancen, og det gjorde han desværre så godt, at Mikkelsen i Lyngby-målet ikke kunne gøre noget.

Bare minutter efter kunne Sadiq havde fordoblet føringen, men Mikkelsen diskede op med en klasseredning. Efter en halv time havde Gustav Marcussen et godt hug mod mål efter en god aflevering fra Emil Nielsen, men Nicolai Larsen var klar i FCN-målet. Lige før pausen var Patrick da Silva tæt på at ramme en helt fri Emil Nielsen på bagstolpen, men Nielsen manglede lige en skostørrelse, og så strøg bolden til målspark. Lyngby spillede sig bedre og bedre med som halvlegen skred frem, men der kom ikke flere mål i første halvleg, og dermed stod den 1-0 ved pausen.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet. Priser fra 50 kr. om måneden
KØB DIT SÆSONKORT HER

Rezan-mål gav point

FCN kom også godt ud til anden halvleg, og bare to minutter inde i anden halvleg var Isaac Atanga tæt på, men han overplacerede sit skud. Herefter var det en jævnbyrdig affære, hvor Lyngby-holdet var mest på bolden, og Nordsjælland truede fra distancen, men uden at blive farlige. Det var Nielsen til gengæld efter 63 minutter. Han blev sendt alene afsted med Larsen, der desværre afværgede chancen med en flot redning helt nede ved jorden. De Kongeblå fortsatte ufortrødent, og det gav pote efter godt 70 minutter. Rezan Corlu førte bolden frem i en omstilling, og langt udefra hakkede han til læderkuglen, hvilket han gjorde så godt, at det førte til mål. 1-1!!

Herefter satte hjemmeholdet sig på bolden uden at være rigtig farlige. Det var mere en tilfældighed, der gjorde, at Magnus Kofod kunne skyde fra kanten feltet, og hans forsøg sneg sig snært forbi den ene stolpe. Med små fem minutter igen havde Atanga til gengæld en stor chance, og det var kun en kikset afslutning, der gjorde, at Nordsjælland ikke bragte sig foran. Det havde Emilio Simonsen også få øjeblikke senere. Nielsen vandt en duel, og så lagde han den til skud for Emilio, der desværre skød lige på FCN-målmanden. Der kom ikke flere mål i opgøret, og dermed kunne begge hold tage et point med hver fra en velspillet kamp. Derudover skal lyde en stor tak til de mange medrejsende fans, der skabte en fantastisk støtte til drengene. Ses om 14 dage til Brøndby-kamp på Lyngby Stadion!

Køb billet til Lyngby BK – Brøndby IF
Find din billet her!

Tilskuertal: 3090

FC Nordsjælland 1-1 Lyngby Boldklub

Mål:
1-0, Mikkel Rygaard / FC Nordsjælland 23′
1-1, Rezan Corlu / Lyngby Boldklub 68′

Kort:
Gult, Kasper Enghardt / Lyngby Boldklub 28′
Gult, Mads Thychosen / FC Nordsjælland 38′
Gult, Ibrahim Sadiq / FC Nordsjælland 44′
Gult, Kevin Tshiembe / Lyngby Boldklub 44′

Startopstilling:
Thomas Mikkelsen – Kasper Jørgensen, Kevin Tshiembe, Nicolai Geertsen (ud 66′ –> Emilio Simonsen), Frederik Winther, Patrick da Silva – Marcel Rømer, Kasper Enghardt – Rezan Corlu (ud 88′ –> Magnus Westergaard), Gustav Marcussen (ud 83′ –> Jesper Christjansen), Emil Nielsen.

Bænken: Frederik Schram, Jesper Christjansen, Lasse Fosgaard, Emilio Simonsen, Magnus Westergaard, Ertugrul Teksen & Casper Kaarsbo.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk