U17-landshold: Lyngby-talenter sejrede ved Open Nordic Tournament

Det danske U17-landshold skulle i august-måned prøve kræfter med Open Nordic Tournament, hvor de danske drenge mødte Finland, Mexico & Sverige. Alle kampene blev afviklet Fyn, hvor Nyborg og Otterup lagde græs til kampene i en turnering med stor dansk succes. Lyngby Boldklub havde i truppen Andreas Kaltoft med og Filip Panjeskovic, og den tidligere Lyngby-spiller Maurits Kjærgaard, der netop er blevet solgt fra Lyngby Boldklub til Red Bull Salzburg denne sommer, var også en del af truppen. Kampene bød på massere af spilletid til Lyngby-talenterne, samt en enkelt scoring af unge Kaltoft.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Danmark U17 2-0 Finland U17
Første kamp for Danmark og de kongeblå-talenter var søndag d. 4. august, hvor U17-landsholdet mødte Finland på Nyborg Idrætspark. Med fra start var Maurits Kjærgaard, og det første Kongeblå-blod kom på banen efter 35′ minutter, da Filip Panjeskovic kom på banen. Få minutter efter kom den første scoring i kampen, da Danmark bragte sig i front med 1-0. Stillingen holdt til pausen og næste Lyngby-talent på banen var Andreas Kaltoft, der kom ind på banen efter 67′ minutters spil, og kun få aktioner senere kom Danmark yderligere foran på mål af netop Andreas Kaltoft, der kunne bringe Danmark i front med 2-0. Dermed kom begge drenge i aktion imod Finland og var med til at spille en sikker 2-0 sejr hjem over Finland.

Danmark U17 2-2 Mexico U17 (5-3 sejr i straffekonkurrence)
Til anden kamp i turneringen stillede værterne fra Danmark op med de to Lyngby-talenter i start-11, og Panjeskovic og Kaltoft begge var med fra start. Maurits Kjærgaard tog plads på bænken og kom ind i opgøret senere hen, inden kampen skulle afgøres på straffespark. Kampen skulle vise sig at blive tæt, hvor gæsterne fra Mexico bragte sig i front efter 10′ og derefter 2-0 i det 60′ minut. Derefter skulle det danske comeback igang med en reducering fra FCM’s Victor Stange til 1-2 og derefter FCK’s Valdemar Lund til 2-2, inden opgøret skulle afgøres i straffespark. Her trak danskerne det længste strå, og sejrede samlet med 7-5. Ingen af Lyngby-spillerne sparkede i straffekonkurrencen på Otterup Stadion.

Danmark U17 3-2 Sverige U17 – Open Nordic Tournament
Turneringsfinalen skulle stå mellem de to ærkerivaler, Danmark og Sverige hvor de to landes U17-mandskaber skulle kæmpe om trofæet. Her startede Danmark med Filip Panjeskovis i startopstillingen og Andreas Kaltoft på bænken. Maurits Kjærgaard havde også fundet vej til startopstillingen. Første halvleg blev målrig, og endte med et 2-2 resultat til pausen, hvor der var blevet spillet god og underholdende fodbold. Anden halvleg bød på mere kongeblåt, da Andreas Kaltoft kom på banen til de sidste 16′ minutter af opgøret.
Valdemar Lund fra FCK endte med at afgøre hele turneringen, da han efter 66′ minutter fik scoret 3-2-målet, hvilket blev det sidste i kampen.

Hermed kunne Danmark løfte pokalen efter en god turnering med masser af minutter til de kongeblå-talenter og en samlet sejr af hele Open Nordic Tournament!

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter