Lyngby forlænger med Magnus Westergaard

Den talentfulde midtbanespiller Magnus Westergaard forlænger med Lyngby Boldklub! Den 21-årige tidligere akademi-spiller har sat sin signatur på en 3-årig aftale.

Magnus Westergaard fik sin debut i 2018, men det egentlige gennembrud for De Kongeblå kom først cirka et år senere. Efter at have tilbragt første halvdel af sidste sæson på bænken og tribunen blev Westergaard for alvor kastet i ilden i forårets afgørende kampe. Her greb midtbanespilleren chancen og spillede flere gode kampe på den centrale midtbane – og fik også scoret sit første seniormål i kongeblåt, da han stangede Lyngby på 1-0 i 3-0-sejren over Nykøbing FC.

Bliv en del af fællesskabet – Køb sæsonkort
KØB DIT SÆSONKORT HER

Den tidligere kontrakt løb til udgangen af indeværende Superliga-sæson, men den er nu erstattet af en ny og længere aftale frem til 30. juni 2022 – og det glæder sportschef Birger Jørgensen, at der nu er endnu en længerevarende aftale på plads med et af Lyngbys store talenter:

”Magnus viste sit store potentiale i den forgangne sæson, og spillede flere gode kampe. Han fortsætter sin udvikling hver eneste dag, så selvom det kun er et halvt år siden vi forlængede aftalen sidst, så det var en af prioriteterne at få en længere aftale på plads med Magnus. Det er heldigvis lykkedes, og vi er meget glade og tilfredse med, at vi nu er i mål og at Magnus kan fortsætte sin udvikling her hos os i 3F Superligaen” lyder det fra Birger Jørgensen.

Cheftræner Christian Nielsen supplerer:

”Vi har i glimt set Magnus’ topniveau allerede, og vi håber og tror i trænerteamet selvfølgelig, at vi kan udvikle Magnus yderligere. Magnus er rigtig vigtig for vores klub og er et produkt af vores strategi. Han er udviklet her, har fået sin debut og skal nu ind og konkurrere om startpladser i Superligaen. Vi glæder os til at arbejde videre med Magnus og til at forløse talentet yderligere” fortæller Christian Nielsen.

Magnus Westergaard fik debut for Lyngby Boldklub i 2018 med 74 minutter på banen mod OB. I alt har Westergaard spillet 19 kampe for Lyngby Boldklub og scoret et enkelt mål.

Sæsonkortsalget til Superligaen er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk