Site icon Lyngby Boldklub

Talentchef: ”En del af strategien at sælge”

fodboldbilleder.dk

Maurits Kjærgaard er næste navn i rækken af udlands-kongeblå! Den blot 16-årige midtbanespiller er skiftet til Red Bull Salzburg i en transfer, der er helt i tråd med strategien og 3-årsplanen for Lyngby Boldklub. Talentchef Nicas Kjeldsen er på akademiets vegne stolt over, at det igen er lykkedes Lyngby Boldklub at udvikle et talent på øverste internationale niveau:

”Vi har jo lidt kæk sagt, at vi vil lykkes med 100% af vores talenter. Og her er vi selvfølgelig på det øverste, sportslige trin i forhold til vores strategi og målsætning. At vi er lykkedes med at udvikle et talent til øverste niveau i en så ung alder, er et af de spor, vi arbejder aktivt med, og vi er sindssygt stolte og glade for, at ”Mau” nu kan tage det her skridt” fortæller Nicas Kjeldsen.

Sæsonkortsalget er i gang!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Maurits Kjærgaard går dermed i fodsporene på navne som Frederik Sørensen og Jacob Bruun Larsen – spillere, som i en ung alder har forladt de trygge omgivelser på akademiet på Lundtoftevej til fordel for større europæiske adresser:

”Det er jo noget, vi har en historik for her i klubben, og det er vil stolte over. At vi også nu kan konvertere det til en egentlig forretningsmodel er vigtigt for vores fremtid som talentudviklingsklub og i forhold til vores 3-årsplan. Men her på akademiet ser vi det i ligeså høj grad som et kæmpe skulderklap til vores arbejde med de unge spillere. Det er godt gået af alle trænerne, medspillerne og folkene i klubben, og uden dem havde vi ikke kunne udvikle hverken ”Mau” eller andre” lyder det fra Nicas Kjeldsen, der ikke lægger skjul på at Lyngby gerne havde beholdt og videreudvikler Maurits Kjærgaard:

”Vi ville jo selvfølgelig gerne have været den klub, som havde færdigudviklet ”Mau” og præsenteret ham i Superligaen, men nogle gange må vi også erkende, at der er større og bedre steder at udvikle sig. Og det er helt i tråd med vores strategi om at udvikle og sælge spillere, også de unge talenter, der i en tidlig alder lykkedes med at blive så dygtige at de bliver eftertragtede ude i Europa” lyder det fra Nicas Kjeldsen, der roser Maurits Kjærgaard for de fem flotte år i kongeblåt:

”Maurits er, udover at være en talentfuld fodboldspiller, også en helt igennem god person. Den måde hvorpå både ham selv, og hans familie har håndteret denne verden, er vi dybt imponerede over. Det er en familie med benene solidt plantet på jorden, der evner at holde fokus på udvikling og ro i hverdagen. Det er gode egenskaber for at komme langt som fodboldspiller, og i livet generelt” fortæller Nicas Kjeldsen.

Maurits Kjærgaard kom til Lyngby som 11-årig fra Ballerup-Skovlunde Fodbold, som på daværende tidspunkt var en af Lyngbys samarbejdsklubber. Fem år senere går turen så videre til Red Bull Salzburg, der er forsvarende østrigske mestre.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Exit mobile version