Lyngby Boldklub henter Emil Nielsen

De Kongeblå har her til eftermiddag skrevet kontrakt med Emil Nielsen på en 3-årig aftale efter en transfer med FC Roskilde.

Sidste år scorede Emil Nielsen 20 mål i 29 kampe i 1. division, og Christian Nielsen regner med, at han kan bidrage både på og udenfor banen:

”Emil er på alle måder en drømmespiller for os. Vores møder med Emil har bekræftet os i, at han er en fantastisk person, der brænder for fodbolden og tager sin store passion for spillet med på banen. Vi får en individualist, der samtidig er en stor holdspiller og vil kæmpe for den kongeblå trøje. Det er værd at nævne, at Emil har haft et stort ønske om at komme til os og har hele tiden holdt andre klubber væk for at få skiftet igennem. Det er et perfekt match både på og udenfor banen”.

Sæsonkortsalget er startet!
KØB DIT SÆSONKORT HER

Lyngby Boldklub har allerede sagt farvel til flere angribere, og derfor passer det godt ind i trupsammensætningen, at Emil Nielsen kommer på plads:

”Vi har sagt farvel til nogle dygtige angribere og gode mennesker, og vi skulle forstærke os i offensiven. Derfor er vi glade for at kunne byde velkommen til Emil, der kan dække flere af de offensive pladser. Emil passer godt ind i vores strategi, da han er en sulten spiller, i sin bedste alder, og som samtidig har et stort potentiale”.

Emil Nielsen har tidligere i sin karriere været forbi både Rosenborg og AGF, inden han vendte tilbage til FC Roskilde i 2016, hvor han siden har optrådt 104 gange med 41 mål og 15 assists til følge. Selv er den 25-årige angriber spændt på at skulle spille Superliga for De Kongeblå:

“Jeg er utrolig stolt og glad over, at det kom i stand. Jeg er meget taknemmelig for at få denne mulighed at spille for Lyngby. Jeg glæder mig helt vildt, og jeg kan ikke vente med at komme i gang. Jeg kan ikke vente med at spille i den her kulisse, foran de her fans og med mine nye holdkammerater. Jeg kender lidt af drengene i forvejen, og jeg har kun hørt godt om Lyngby, så jeg er simpelthen så glad! Jeg er allerede blev taget så godt imod af trænerne, og jeg glæder mig til at kunne give igen til klubben, fansene og dem”.

Christian Nielsen mener bestemt også, at Emil kan tage skridtet op på den højeste danske scene og bidrage til den måde, som De Kongeblå gerne vil spille i løbet af de kommende sæsoner:

”Som spiller ved vi, at Emil er utroligt effektiv foran målet og har lavet en masse mål i sin karriere. Udover det har han en voldsom fart, der gør ham svær at håndtere for ethvert forsvar, noget som vi selv har mærket i sidste sæson, når vi stod overfor ham. Jeg er overbevist om, at Emil kan gøre det samme i Superligaen”.

Første test for De Kongeblå venter lørdag d. 29. juni kl. 14 mod HB Køge, og Lyngby har første kamp i Superligaen mod AaB søndag d. 14. juli kl. 14:00. Husk at sæsonkortsalget er gået i gang, og priserne starter fra 50 kr. om måneden.

KØB DIT SÆSONKORT HER

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.