Lasse Fosgaard forlænger med Lyngby Boldklub

En af de garvede drenge har sat sin underskrift på en forlængelse, der holder ham i den kongeblå trøje endnu et år. Lasse Fosgaard kan dermed udbygge sit allerede imponerede CV, der lyder på 208 kampe i Lyngby-trøjen, hvor han i sidste sæson spillede 34 kampe med tre mål og syv assist. Fosgaard har været med i både gode og svære tider, og han er glad for, at det er blevet til en forlængelse, så han kan fortsætte rejsen op i Superligaen med resten af holdet:

“Det har været nogle vilde måneder, og det er jo sjældent kedeligt at spille i Lyngby Boldklub. Men jeg elsker at være her, og jeg var egentlig sikker på, at det var det, som der skulle ske, derfor tog jeg den med ro. Lyngby betyder utroligt meget for mig, og jeg har så mange minder her, hvor der er en speciel stemning i klubben. Vi har fået en fornuftig gruppe, der fungerer rigtig godt sammen, og det vi har gået igennem det sidste år, det har været helt vildt. At vi rykkede op, det var toppen af kransekagen, og det er noget unikt, at det lykkedes. Trænerteamet har lavet et kæmpe stykke arbejde, som fortjener ros, og så skal der også lyde en tak til fansene, der altid har støttet mig og holdet, lige siden jeg kom til klubben. Det er skønt, at det kontraktmæssige er på plads, og nu glæder jeg mig bare ekstremt meget til sæsonstart, hvor der venter en spændende sæson” siger den rutinerede Lyngby-spiller.

Husk I kan forlænge jeres sæsonkort frem til og med d. 22. juni
Det kan I ved at klikke her

Også hos sportschef Birger Jørgensen er der stor glæde at spore. Fosgaard er en af de rutinerede kræfter i klubben, og det er også en vigtig del af strategien, da de unge skal have nogle af læne sig op af, og Fosgaard er en af dem, der går forrest i forhold til kulturen i klubben – både på og udenfor banen:

“Lasse er en unik karakter, der ligesom binder det hele sammen. Han har en god føling med stemningen i truppen, og han er en fantastisk holdkammerat. Udover det har han jo også nogle klare fodboldmæssige kvaliteter, hvor han også er fleksibel i forhold til position på banen. Vi er utroligt glade for, at forlængelsen er faldet på plads, da Fosgaard har været en stor del af den rejse, vi har været på det seneste år, men han har også betydet meget i den her klub igennem længere tid” siger sportschef Birger Jørgensen.

Fosgaard og resten af de kongeblå tropper starter træningen op i uge 25, hvorefter første træningskamp venter mod HB Køge lørdag d. 29. juni inden Superliga-start mod AaB i uge 28.

Læs også: Der er åbnet for sæsonkortfornyelse!

Læs også: Superligaprogram fastsat

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk