Sejr i slutminutterne mod Roskilde!

De Kongeblå var rejst vestpå, hvor der ventede en kamp mod de lyseblå ørne fra FC Roskilde, og der ventede en kamp, hvor begge hold havde rigeligt at spille for. Lyngby-mandskabet skulle bruge tre point for at forsøge at holde liv i håbet om top tre. FC Roskilde skulle bruge point for at holde jagende Thisted og Helsingør på afstand i bunden, og det skulle også vise sig at blive et spændende opgør!

DU KAN KØBE BILLET TIL OPGØRET MOD NÆSTVED BK HER

Lyngby var bedst, men Roskilde var skarpest i første halvleg
Kampen startede jævnbyrdigt og en anelse nervøst. Lyngby-drengene var dog bedst, og de kørte bolden fint rundt i kæderne. Mikkel Thygesen havde imidlertid første forsøg, men han skød forbi mål. Efter godt ti minutter burde Lyngby have scoret. Frederik Gytkjær fandt Adnan Mohammad i dybden, og han slog et knivskarpt indlæg til Jeppe Kjær, der fri i feltet desværre skød forbi målet. Bare syv minutter senere var De Kongeblå igen tæt på. Gytkjær slog et indlæg til bagstolpen, som Danni König var tæt på at kunne heade i mål, men en Roskilde-forsvarer fik snittet bolden væk i sidste øjeblik. Midt i første halvleg måtte Kjær udgå, og han blev erstattet af Emilio Simonsen.

Lyngby fortsatte presset, og efter 24 minutter havde indskiftet Emilio Simonsen en god chance for at score. Endnu en gang stak Gytkjær Adnan i dybden, og han fandt Emilio midt i feltet, der desværre skød et godt stykke over. God chance! Stik imod spil og chancer blev det hjemmeholdet, der bragte sig foran. Nicolai Jessen opsnappede en fejlaflevering, og han kunne løbe alene mod målet og score til 1-0. Lige før pausefløjt kunne König have udlignet. Gytkjær slog et flot indlæg og fandt König foran mål, og han fik headet mod mål, men desværre ramte den en Roskilde-mand og gik det hjørne. Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og hjemmeholdet førte dermed 1-0.

Se det nyeste afsnit af “Sammen For Lyngby” og kom med bag kulissen i afsnit 7
Find afsnittet her

König kronede comebacket!
I pause måtte Marcus Backmann lade sig udskifte, og han blev erstattet af Kevin Tshiembe. Roskilde kom bedst ud efter pausen, og Jessen burde være blevet dobbeltmålscorer. Heldigvis fik Mikkelsen fornemt afværget første forsøg, og i anden omgang skød Jessen forbi mål. Lyngby slog dog hurtigt tilbage. Nicklas Mouritsen slog et perfekt hjørnespark, der fandt Jesper Christjansen, men han headede forbi mål i en fri position. Det virkede til, at universet ikke ville det, at Lyngby skulle score på hovedstød. Efter godt 60 minutter var Lyngby tæt på! König fik bolden til Emilio, der sparkede tæt under mål, men Schram diskede op med klasseredning. I anden omgang bragede Jelle til bolden fra 11-meterpletten, men den blev blokeret. Lyngby fortsatte ufortrødent, og Martin Ørnskov havde et godt forsøg fra distancen efter 61, der desværre sneg sig forbi den ene opstander.

Med små 20 minutter var Gytkjær tæt på at udligne. Han var hurtigst på en nedfaldsbold, og han fik skudt mod mål, men bolden sneg sig lige forbi den ene opstander. Med 10 minutter igen kom forløsningen endelig! Kevin Tshiembe fik prikket en bold på kanten til Adnan, der slog et lækkert indlæg. I feltet kom velspillende Gytkjær først på bolden, og han fik prikket den i mål. De Kongeblå fortsatte presset, og det var tydeligt, at de ville have tre point med hjem fra Roskilde, og det hårdt kæmpende mandskab skulle også få belønning for indsatsen. I det 90. minut fik Gytkjær bolden på kanten af feltet, og han sendte et hårdt skud af sted, som Schram kun kunne halvklare. König var første mand over returen, og han pandede bolden i mål til Lyngby-føring. Der blev ikke scoret mere i opgøret, og dermed lever håbet for top tre stadig, når Næstved BK gæster Kongens Lyngby søndag den 19. maj. Vi håber at kunne slå sæsonrekord på Lyngby Stadion, når vi jagter top tre!

Bliv klar til foråret i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket:
Shop dit merchandise her

FC Roskilde 1 – 2 Lyngby Boldklub
Tilskuertal:

Målscorer:
1-0, Nicolai Jessen 36′
1-1, Frederik Gytkjær, 81′
1-2, Danni König, 90′

Kort:
Emil Nielsen, FC Roskilde

Startopstilling:
Danni König – Jeppe Kjær – Adnan Mohammad
Martin Ørnskov – Frederik Gytkjær – Jesper Christjansen
Nicklas Mouritsen – Frederik Winther – Marcus Backmann – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Udskiftere: Oskar Snorre, Adam Sørensen, Kevin Tshiembe(Ind –> Marcus Backmann, PAUSE′), Emilio Simonsen( Ind –> Jeppe Kjær, 14´), Nicolai Geertsen, Kristian Lindberg & Magnus Westergaard (Ind –> Jesper Christjansen, 77′).

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Lyngby-legende Michael Gothenborg støtter Lyngby Boldklub

Læs også: Lyngby får 3-talentstjerner i nyt licenssystem

Læs også: Akademi-weekend: Både U17 og U15 i pokalfinaler!

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter

Foto: (c) fodboldbilleder.dk/Per Kjærbye