Studieboliger og moderne stadion på vej i Lyngby

Lyngby-Taarbæk Kommune har besluttet at udbyde Lyngby Stadion samt byggeretten til 300 ungdomsboliger i et samlet udbud. I udbuddet ligger, at Lyngby Stadion sælges med henblik på, at en privat ejer kan modernisere og opgradere stadion til at opfylde DBUs krav til Superliga-stadions ved at skabe et lukket stadion med plads til 6.000 tilskuere.

”I forberedelsen af udbuddet indgår, at stadion fremover skal være et lukket opvisningsstadion, som opfylder DBUs krav. Byggeriet af studieboliger kan placeres i øst-, nord og/eller sydtribunen, således at studieboligerne indgår i sammenhæng med stadion. Der vil blive to muligheder i udbuddet: 1) 13.500 nye m2, herunder maksimalt 300 studieboliger eller 2) 16.500 nye m2, herunder maksimalt 330 studieboliger” lyder det i en pressemeddelse fra Lyngby-Taarbæk Kommune.

I Lyngby Boldklub er man begejstrede for det kommende udbud:

”Et ”rigtigt” stadion er jo noget, der er blevet snakket om i mange år, og at det nu ser ud til at blive til virkelighed, er vi både glade og ydmyge omkring. Et lukket stadion, der opfylder Superliga-kravene og har integrerede studieboliger er et rigtig spændende projekt, der kommer hele den sportslige kæde med bredde, akademi og elite til gode. Ikke kun på fodboldområdet, men også for andre idrætsgrene, der også får gavn af faciliteterne” fortæller adm. direktør Andreas Byder, der dog foreløbigt holder snuden i sporet:

”På kort bane fortsætter vi selvfølgelig arbejdet med at eksekvere den 3-årsplan, vi har lagt. Så må vi se til efteråret, hvad status er. Men det er klart, at udbuddet har potentiale til at blive en gamechanger for os, både hvad angår det fodboldmæssige, men også opbakningen fra tilskuere og partnere.  Vi holder dog benene på jorden lidt endnu, men det ser meget positivt ud det kommunen nu har lagt frem” lyder det fra Andreas Byder.

Ifølge Lyngby- Taarbæk Kommunes pressemeddelelse holder udbuddet sig indenfor de gældende lokalplaner. Kommunen regner med at præciseringen af udbuddet finder sted til september.

Du kan læse mere i dagens udgave af Det Grønne Område – læs avisen digitalt ved at klikke her.