Landsholdsopsamling: Kongeblå talenter i aktion for diverse ungdomslandshold

Vi har en dugfrisk opsamling på de spillere, der har været samlet med diverse ungdomslandshold den sidste tid. Det drejer sig om Oskar Snorre, der har været med U21-landsholdet. Adam Sørensen, der har været afsted med U19-landsholdet. Endelig har Frederik Winther været afsted til U18-landsholdet.
U21: Dansk sejr mod Finland – Oscar Snorre med på bænken
Det dansk U21-landshold spillede sidste fredag aften EM-kvalifikationskamp i Aalborg mod Finland. Det var samtidig første gang, at vores egen Snorre var udtaget til U21-holdet, hvilket var kæmpestort. Snorre kunne dog se med fra bænken, da U21-landsholdet tog en sikker 2-0 sejr over Finland, og samtidig erobrede førstepladsen i puljen, da Polen smed point.
U21: Sikre danske tre point mod Litauen
Tirsdag aften var det danske U21-landshold i aktion på udebane mod Litauen, med Snorre på bænken, i en kamp som det danske hold dominerede fra start til slut og vandt stensikkert 2-0 på mål af Oliver Abildgaard og Robert Skov. Det var en kamp, som de danske drenge havde godt styr på i samtlige 90 minutter, og der er nu lagt op til et brag af en kamp, når Polen er modstanderen næste gang.
U19: Dansk sejr over Norge – Adam Sørensen debut
På det danske U19-landshold var der kamp mod de norske naboer i fredags. Det var en 1. halvleg, der var kraftigt domineret af de norske spillere, der sad på langt det meste spil, var farligst og også ramte træværket en enkelte gang. Men der stod 0-0 ved pausen.
Fra 2. halvlegs start var der så debut ti Adam Sørensen. Det ændrede dog ikke på, at Norge kom foran efter 64 minutter efter et hjørnespark. Det danske hold skulle dog levere et flot comeback, der startede, da Nicolai Baden udlignede efter 74 minutter. Sejren kom i hus, da Oliver Klitten afgjorde kampen efter 81 minutter med en snedig afslutning, der sneg sig i nettet.
U19: Dansk nederlag i tæt finale mod Østrig.
Adam Sørensen var endnu engang i kamp med resten af U19-landsholdet, da han spillede finale i miniturneringen i Gävle mod Østrig. Adam Sørensen startede som venstre back, og spillede 1. halvleg, hvor han gjorde en fin figur, og kampen stod 0-0, da han blev taget ud.
Selve kampen var lige, dog med et overtag til de danske drenge i 1. halvleg, mens Østrig pressede på i 2. halvleg, hvilket desværre også resulterede i kampens afgørende scoring efter en times spil til nordmændene.
U18: 2-0 nederlag for de danske U18-drenge mod Israel
Tirsdag den 4. september var det danske U18-landshold i aktion mod Israel. Vores egen Fredetik Winther var med i startopstillingen i midterforsvaret. Hverken han, eller de andre drenge, kunne dog stille meget op, da Israel vandt en 2-0 sejr. Efter en jævnbyrdig første halvleg satte Israel sig på spillet i 2. halvleg, og især de danske drenge kæmpede med varmen. Israel scorede desværre efter 64 og 85  minutter og kørte derefter sejren hjem. Frederik Winther spillede alle 90 minutter.
U18: Fremragende comeback af U18-landsholdet mod Israel – mål af Winther
To dage senere var de danske U18-drenge endnu engang i aktion mod Israel. Denne gang uden Frederik Winther, der startede på bænken, men han skulle komme ind og spille en hovedrolle senere. 1. halvleg gik ikke efter planen, da Israel konsekvent straffede danskerne på omstillinger og var foran med 3-0 efter 33 minutter, hvilket holdt til pausen. Efter pausen kom Frederik Winther på banen. De danske drenge var dog fortsat i problemer, men efter 82 minutter fik drengene reduceret, og så gik det stærkt. På blot otte minutter fik holdet vendt det hele på hovedet, da Frederik Winther stangede udligningen ind på hoved efter et frispark! Stærkt gået af den unge Winther. 3-3 endte det yderst underholdende opgør.
Husk der allerede er hjemmekamp på søndag den 16. september, hvor der er kampstart kl. 13:45 mod Næstved BK. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Minder for livet bliver skabt på Lyngby Stadion, og skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, der kæmper for oprykning til Lyngby, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Kevin Tshiembe forlænger til 2021
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.