Site icon Lyngby Boldklub

Jesper H hastede til A-landsholdet

foto: fodboldbilleder.dk
Jesper Hansen hasteindkaldt til A-landsholdet

Lyngby-målmand Jesper Hansen blev i sidste øjeblik indkaldt til landsholdet som erstatning for Kasper Schmeichel, og i rollen som reservemålmand kunne Lyngby-keeperen se Danmark vinde 1-0 over Armenien.

Ikke siden 2008 har Lyngby Boldklub haft en mand repræsenteret på DBUs A-landshold, men det blev der søndag lavet om på da målmand Jesper Hansen blev indkaldt som reserve for en skadet Kasper Schmeichel.

Indkaldelsen kom i stand lørdag eftermiddag, da det stod klart at Kasper Schmeichel ikke kunne gennemføre opgøret i VM-kvalifikationen mod Armenien. Men af taktiske årsager blev udtagelsen holdt hemmelig frem til kort før kick-off, hvor DBU kunne melde ud at Lyngby-keeperen erstattede den skadede Leicester-målmand.

Jesper Hansen indgik i truppen som reservemålmand for Frederik Rønnow, der spillede alle 90 minutter for Danmark, der på Christian Eriksens fuldtræffer i første halvleg vandt med 1-0 – en sejr, der sagtens kunne have været større. Danskerne dominerede kampen i Parken og ligger efter første spillerunde alene i spidsen af VM-kvalifikationsgruppe E.

Det var ikke kun Jesper Hansen, der repræsenterede Lyngby-DNAet på A-landsholdet. Også de tidligere Lyngby-talenter Lasse Schöne og Yussuf Yurary Poulsen var med i truppen, hvor sidstnævnte fik knap en halv time og markerede sig med et fint og energisk indhop.

Danmark spiller næste kvalifikationskamp den 8. Oktober ude mod Polen.