David Nielsen: Vi glæder os til Horsens

Foto: fodboldbilleder.dk

David Nielsen: Vi glæder os til Horsens
Lyngby-cheftræner David Nielsen forventer en intens topkamp på søndag mod AC Horsens, som plejer at give De Kongeblå kamp til stregen
Der er topopgør på programmet i Bet25 Ligaen på søndag, når De Kongeblå tager imod AC Horsens hjemme på Lyngby Stadion i et møde mellem rækkens første- og andenplads. Kun tre point adskiller de to mandskaber forud for opgøret, og da de indbyrdes møder som regel plejer at være tætte, kan det nemt udvikle sig til et drama i søndagens topkamp på Lyngby Stadion. Det glæder Lyngby-cheftræner David Nielsen sig til:
”Vi glæder os til at møde Horsens, for det er topkampe som den på søndag, vi spiller fodbold for. Jeg forventer høj intensitet og to hold, som vil gå efter sejren, for der er en stærk historik mellem de to klubber. Horsens vil gerne slå os, og vi vil naturligvis gerne slå dem, så vi kommer det tættere på oprykning, og derfor er vi helt klar til at give alt, vi har. Det bliver det vilde vesten,” forudser David Nielsen.
Horsens lagde dårligt fra land i denne sæson med tre nederlag i de første tre runder, men sidenhen har Den Gule Fare fundet melodien. Specielt her i foråret har de under cheftræner Bo Henriksens ledelse imponeret stort, og det anerkender David Nielsen, der kender Horsens-cheftræneren fra deres fælles tid som holdkammerater på OB’s ynglingehold:
”Jeg har stor respekt for Bo som træner. Han har gjort et imponerende stykke arbejde i sin trænerkarriere generelt og ikke mindst i Horsens, som helt fortjent ligner en oprykker til Superligaen. De har klare spidskompetencer som hold, de er fysisk stærke, har en god organisation, og er farlige på dødbolde, og det skal vi være forberedte på at kunne håndtere,” siger David Nielsen og fortsætter:
”Jeg kender jo Bo særdeles godt, men når først kampen er i gang, er alt glemt. Så vil vi vinde for enhver pris, og det kommer også til udtryk på søndag, når vi går på banen. Vi ved, at vi kan slå Horsens, hvis vi rammer vores sædvanlige høje niveau, og det skal vi finde frem på søndag. Gør vi det, har vi gode muligheder for at tage tre point,” slutter Lyngby-cheftræneren.
Søndagens brag på Lyngby Stadion fløjtes i gang klokken 13.45 og kan følges direkte på TV3 Sport 1. Vil man i stedet på stadion og opleve den fulde topopgørsstemning, kan man købe billet til kampen via dette link.