Site icon Lyngby Boldklub

Boateng Ravn og Gaudin forlader Lyngby Boldklub

Lyngby Boldklub siger farvel til Andreas Ravn, Christoffer Boateng og Rasmus Gaudin, der det sidste år har været at finde som seniorspillere i Lyngby Boldklub.
Christoffer Boateng og Rasmus Gaudin var to af i alt fire spillere, der sidste sommer fik 1-årige kontrakter som U20-spillere, hvor de både skulle træne og spille mere med førsteholdet sideløbende med at de kunne spille for De Kongeblå i U19-ligaen. De to øvrige på den ordning var A-truppens Gustav Therkildsen samt Lamin Samba, der i vinter skiftede til Avarta i 2. division.
Christoffer Boateng fik debut for Lyngby i april 2014 i 1. divisionskampen mod Brønshøj og nåede et par kampe for De Kongeblås bedste mandskab. Rasmus Gaudins eneste optræden for Lyngbys A-hold var i 10-0-massakren over Kalundborg sidste efterår.
Lyngby Boldklub ønsker Christoffer Boateng og Rasmus Gaudin held og lykke med fremtiden og takker for de mange års gode indsatser – især på Lyngbys ungdomshold.
Farvel til Andreas Ravn
Samtidig er det nu også et definitivt farvel til højrebacken Andreas Ravn, der i foråret spillede syv kampe for Lyngby i 1. division. Andreas Ravn kom til Lyngby sidste sommer – i første omgang på en halvårig aftale lig aftalen med Boateng og Gaudin. Den aftale blev forlænget i december måned efter flere gode indsatser på træningsbanen. Arbejdet bar også frugt i form af en debut i efteråret i DBU Pokal-sejren på 10-0 over Kalundborg.
I foråret blev det så også til kampe for Lyngby i 1.division, og Andreas Ravn forlader derfor Lyngby med i alt otte førsteholdsoptrædener i bagagen. Ravn kom til Lyngby efter at have spillet på FC Københavns U19-hold.
Lyngby Boldklub takker Andreas Ravn for indsatsen og ønsker held og lykke i fremtiden.