Site icon Lyngby Boldklub

Lyngby får alligevel lokalbrag mod AB

Selvom AB er rykket ud af 1. division, så byder den kommende sæson alligevel på et lokalbrag. Lyngby og AB har nemlig trukket hinanden i første runde af DBU Pokalen, der starter den 12. august.
Dermed bliver det til en gensyn for assistenttræner Thomas Nørgaard, der skiftede fra netop AB til Lyngby i sommerpausen. Før kampen kan han i øvrigt give hånd til en tidligere Lyngby-ansat på AB-bænken, hvor Michael Shelley Nielsen, der i maj blev hentet til AB som assistenttræner, sidder ved siden af Gladsaxe-klubbens nye cheftræner Per Frandsen.
Da de to lokalrivaler i sidste sæson dystede i 1. division var det med Lyngby som samlet sejrherre. På Lyngby Stadion vandt De Kongeblå henholdvis 1-0 og 5-1, mens kampen på Gladsaxe Stadion i efteråret 2014 sluttede 0-0. Sidst Lyngby og AB mødtes i DBU Pokal-sammenhæng  var tilbage i efteråret 2013, hvor Lyngby i 1. runde besejrede AB sikkert med 3-0 på Gladsaxe Stadion.
Kampen i DBU Pokalen 2014 mellem Lyngby og AB er programsat til afvikling på Gladsaxe Stadion onsdag den 12. august med kick-off klokken 19.00.