Site icon Lyngby Boldklub

Blicher Nordam og Højer tilbage i Lyngby-truppen

Forårets anden hjemmekamp ligger lige for. De Kongeblå tager imod Brønshøj i en kamp, der set ud fra tabellen ligner top mod bund, men som alligevel har så mange andre aspekter. For selvom Brønshøj pt. frister en tilværelse i bunden af rækken, så har hvepsene formået at drille Lyngby så mange gange, at torsdagens aftenkamp må siges at være langt mere jævnbyrdig end som så.
Sæsonens første opgør sluttede uafgjort 1-1, men det er faktisk en forbedring hvis man isoleret set kigger på Lyngbys hjemmekampe mod Brønshøj. Sidste sæson lykkedes det nemlig for Hvepsene at sætte De Kongeblå eftertrykkeligt på plads med først en 3-1-sejr og sidenhen en 3-0-triumf. Lyngby har omvendt haft det bedre i Tingbjerg, men resultaterne viser tydeligt, at Brønshøj har en særlig evne til at sætte sig op, når turen går den korte vej til Lyngby Stadion.
Med til historien hører dog også, at Brønshøj sidste sæson så meget stærke ud – især i forårssæsonen. Hvepsene sluttede sæsonen 13/14 på en flot 4. plads blot fire point efter Lyngby. Men siden da, er der løbet meget vand under broen i Tingbjerg. Flere profiler, heriblandt også cheftræner Bo Henriksen, er skiftet til andre klubber, og Lyngby har da også været på rov ved flere lejlighede – således er Lasse Fosgaard, Rasmus Minor, Valon Ljuti, Jesper Christjansen og Casper Højer alle spillere med en fortid hos Hvepsene.
Og til sommer kommer endnu en til truppen, når Lyngby henter højrebacken Mads Gabel. Omvendt har Brønshøj også flere tidligere Lyngby-spillere til rådighed, heriblandt Oliver Fredsted, Andreas Granskov, og Sebastian Lassen – sidstnævnte må dog sidde over med karantæne. I øvrigt sammen med Mads Gabel.
Cheftræner Jack Majgaard Jensen kan i det stille glæde sig over fremgang på skadeslisten, hvor stort set alle skadede er på vej i fuld træning. Til rådighed igen er Jesper Blicher og Casper Højer Nielsen, der begge indgår i truppen til torsdagens aftenkamp. Her returnerer Mads Nordam også efter en uge på karantænelisten, som til gengæld tæller Philip Rasmussen.
Der er kick-off på Lyngby Stadion klokken 19.00. Køb din billet ved at klikke her.
Lyngbys trup mod Brønshøj:
1. Nicklas Højlund (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Nordam, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 16. Andreas Larsen (GK),  17. Casper Højer Nielsen, 18. Andreas Ravn Nielsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher.