Site icon Lyngby Boldklub

Kristian Joensen skifter til Lyngby

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med den unge færøske målmand Kristian Joensen, der sammen med Nicklas Højlund skal udgøre De Kongeblås målmandsteam i efteråret.
Den 21-årige færing Kristian Joensen har i dag sat sin signatur på en kontrakt med Lyngby Boldklub. Partnerne har i første omgang underskrevet en aftale for efterårssæsonen, hvor Joensen skal udgøre Lyngbys målmandsteam sammen med Nicklas Højlund – sideløbende med, at han naturligvis også skal udvikle sit eget målmandsspil:
”Kristian er en ung talentfuld målmand, som vil supplere Nicklas Højlund rigtigt godt. Han er allerede dygtig i feltet og har gode reaktioner. Han vil helt sikkert udvikle sig yderligere under vores dygtige målmandstræner Niels Christian, samt det generelt højere tempo, der er i kamp og træning i forhold til det han er vant til” udtaler cheftræner Jack Majgaard Jensen.
21-årige Kristian Joensen har på trods af sin unge alder allerede været fast målmand i den bedste færøske række. Derudover har han stået fast på U21-landsholdet samt været inde omkring A-landsholdet på Færøerne.
Kristian Joensen har underskrevet en aftale, der foreløbigt løber frem til årsskiftet. Han fik uofficiel debut i lørdagens træningskamp mod FC Vestsjælland, hvor han stod alle 90 minutter.