Jonathan Ægidius i aktion for U16-landsholdet mod Slovakiet

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Lyngby U17-målmand Jonathan Ægidius har siden hans debut tilbage i februar været fast inventar på det danske U16-landshold, hvor han har formået at bide sig fast, og senest var han med til træningssamling i i maj måned. Så da U16-cheftræner Søren Hermansen denne gang skulle udtage spillere til to testkampe mod Slovakiet, der var den unge Lyngby-målmand igen at finde blandt de udvalgte.
Det danske U16-landshold havde planlagt to træningskampe mod Slovakiet, hvor de unge talenter rejste Slovakiet den 28. maj, og de to kampe var fastsat til den 29. og 31. maj.
I første kamp blev Ægidius valgt til startopstillingen, og han havde flere gode aktioner i kampen, hvor han diskede op med et par flotte redninger. Desværre kunne han ikke holde Slovakiet fra at score to gange, og da Danmark kun scorede en enkelt gang, så måtte de danske drenge gå fra banen med et nederlag i første kamp på 1-2.
I anden kamp var Ægidius igen valgt til start-11, og han kunne samme med holdkammeraterne spille en underholdende første halvleg, hvor Danmark førte helt frem til sidste minut i første halvleg, men Slovakiet desværre fik scoret på straffespark. I pausen blev Ægidius erstattet, og kampen endte 2-1 til det danske hold, som dermed fik revanche. Man kan læse mere om kampene her.
Jonathan Ægidius er nu tilbage i Kongens Lyngby, hvor han sammen med resten af U17-truppen skal slutte sæsonen godt af inden sommerferie.
Se også: Maj måneds Lyngby-mål – De nominerede
Læs også: Herolind Shala med i 3-0-sejr for Kosovo
Læs også: U19-pokalmestre efter straffesparkskonkurrence
Læs også: Pokalsejr til U15 efter dramatisk kamp
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.