Samlet nederlag til Vendsyssel FF

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Det var et smukt syn, der mødte De Kongeblå spillere, da de trådte ud af spillertunnelen og i kamp for den Kongeblå trøje. Det var nemlig et tætpakket Lyngby Stadion, hvor Kongens Lyngby havde hørt kaldet, og de var mødt op til kamp.
Opgøret startede jævnbyrdigt, hvor Vendsyssel mest afventede, hvad Lyngby-holdet bragte, og Lyngby-holdet pressede på, og de lagde spillet på den sidste tredjedel af banen ned mod Vendsyssel-målet. Selvom Lyngby drengene havde overtaget, så stod de nordjyske spillere dog godt placeret, og det var svært at åbne op for. Efter en lille halv time faldt kampens første chance, da Michael Lumb blev fundet bagerst i feltet, og herfra huggede han til bolden, som dog endte et stykke forbi.
Lyngby fortsatte presset, og de fik endnu en mulighed efter en dødbold. Bolden blev lagt indover, og efter klumpspil endte en Lyngby-spiller med at få afsluttet mod mål, men kuglen sneg sig desværre lige udenom den ene opstander. Tæt på! En halvleg med total Lyngby-dominans endte desværre med ingen mål, og derfor stod den 0-0 ved pausen.
Lyngby-holdet kom flyvende ud til anden halvleg, og efter 57 minutter kom den gyldne mulighed. Lyngby fik tilkendt straffespark, og det var Herolind Shala, der skulle tage sig af det. Desværre skød han for blødt, og Vendsyssel-målmanden redede nede ved stolpen. Efter 71 minutter blev det langt sværere for De Kongeblå, da Lucas Jensen socrede alene igennem med Mikkel Andersen, og dermed skulle Lyngby nu score tre mål for at rede sig.
Jeppe Kjær fik bragt spænding i kampen, da han scorede til 1-1 med lidt over ti minutter igen. Lyngby kastede alt frem, og der var optræk til flere mål, men bolden ville ikke ind. Det sidste søm blev imidlertid slået i kisten, da Mikael Anderson gjorde det til 2-1 til Vendsyssel i overtiden af kampen. Dermed rykker Lyngby Boldklub ned i 1. division. Tak for støtten hele året, og vi ses i næste sæson! Altid Sammen for Lyngby.
Kampfakta: Lyngby BK – Vendsyssel FF 1-2 (0-0)
Pause’ Udskiftning Vendsyssel FF: Washington Brandao (ud) – Jakob Hjorth (ind)
57’ Brændt straffespark: Herolind Shala
60’ Vendsyssel FF udskiftning: Marcus Solberg (ud) – Yao Dieudonne (ind)
62’ Herolind Shala (gult kort)
67’ Lyngby BK udskiftning: Herolind Shala (ud) – Emilio Simonsen (ind)
72’ 0-1 Lucas Jensen
74’ Lyngby BK udskiftning: Mathias Tauber (ud) – Kim Ojo (ind)
79 Benjamin Lund (gult kort)
80’ 1-1 Jeppe Kjær
86’ Vendsyssel FF udskiftning: Lucas Jensen (ud) – Andreas Kaltoft (ind)
92’ 1-2 Mikael Anderson
94’ Mathias Hebo Rasmussen (gult kort)
95’ Michel Lumb (rødt kort)
Læs også: VIDEO – Tauber havde svært ved at sætte ord på skuffelsen
Se også: VIDEO – Nørgaard: Det gør ondt indeni
Se også: VIDEO – SAMMEN FOR LYNGBY ?
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.