Overlevelseshåbet lever efter overtidsscoring

Foto (c) fodboldbilleder.dk

Man kunne mærke spændingen sitre i luften på Lyngby Stadion, som skulle danne rammen for første opgør i anden runde af Alka Superliga playoff. Det var Randers FC, der var på besøg i Kongens Lyngby, og de blev mødt af masser af Kongeblå fans, der var mødt op til kamp med sangstemmerne i orden.
Kampen startede ud med kraft og saft i tacklinger, og begge hold virkede tændte i forhold til at markere sig i kampen. Opgørets første chance faldt til Simon Vollesen, der vikarierede for karantæneramte Herolind Shala. Han drev bolden frem på fornem vis, og på den sidste tredjedel kombinerede han med Lasse Fosgaard og huggede mod mål, men desværre i sidenettet.
Randers var dog hele tiden klar på omstillinger, og efter en halv time slog de til. Mikkel Kallesøe fik lov at vende ude på højre kanten, og herefter spænede han mod Lyngby-mål. Fra kanten af feltet lagde han den indover, og på bagerste stolpe fandt han Saba Lobjanidze, der nemt kunne dirigere bolden i mål til Randers-føring. Mod slutningen af halvlegen kunne Jesper Christjansen have bragt balance i regnskabet, men han headede over mål, og så stod den 0-1 ved pause.
Det var de samme 22 aktører, der kom ud til anden halvleg, og kampbilledet lignede sig selv med Lyngby på bolden, og Randers der afventede. Randers satsede dog også på dødbolde, og efter 60 minutter fordoblede de deres føring, da Kasper Enghardt kom højest på et hjørnespark, og han pandede gæsterne foran 2-0. Lyngby-holdet forsøgte at presse på, men Randers-defensiven stod bundsolidt, og de afviste gang på gang.
Presset fortsatte forbi det 90. minut, og til sidst gav det også pote. Lyngby anvendte Randers’ egen medicin og slog til på en omstilling. Michael Lumb blev fundet i venstre side af feltet, og herfra kunne han flot skyde bolden forbi Randers-målmanden og score til slutresultatet 1-2. Dermed lever håber i allerhøjeste grad, og der er brug for alle mand på lægterne i Randers, så vi kan jagte overlevelse til Lyngby sammen.
Man kan tilmelde sig busturen til Randers her: http://events.lyngbyfans.dk/
Kampfakta: Lyngby Boldklub – Randers FC 1-2 (0-1)
30’ 0-1 Saba Lodjanidze
60’ Lyngby Boldklub udskiftning: Adam Sørensen (ud) – Mathias Tauber (ind)