Snævert nederlag i Sønderjylland

De Kongeblå drenge fra Kongens Lyngby var rejst til Sønderjylland, hvor SønderjyskE ventede i tredje runde af Alka Superliga Gruppespillet. Det var en kamp mellem nummer to og fire i puljen, og inden dagens var der 12 point, der skilte de to hold. Spillerne blev mødt af et tåget Sydbank Park, men temperaturen havde sneget sig lige på den anden side af de ti grader.
Hjemmeholdet startede bedst ud, hvor de var bedst til at holde på kuglen, men Lyngby-forsvaret stod solidt i forsvaret, og de afventede den rigtige chance på en omstilling. Den chance kom efter små ti minutter. Dagens højreback Simon Vollesen blev sendt af sted i fuld firspring, og fra kanten af feltet fandt han Jesper Christjansen bagerst i feltet. På hans første berøring fik han en lidt kikset afslutning, men den var lige ved at snyde SønderjyskE-målmanden og sejle i en blød bue i mål. Desværre endte den over mål, og derfor stod kampen stadig 0-0.
Godt midtvejs i første halvleg var hjemmeholdet tæt på at bringe sig foran efter en dødbold fra midten af banen. Centralt i feltet steg Christian Jacobsen op og pandede til bolden, men heldigvis sneg bolden sig udenom den ene opstander. Senere i halvlegen var Christjansen endnu en gang på færde. Jeppe Kjær fandt ham bagerst i feltet, og tæt under mål kunne han afslutte. Desværre sparkede han helt skævt til kuglen, og den endte til indkast i stedet. Resten af halvlegen bølgede frem og tilbage, hvor begge hold var farligst, når de brød spillet, men der blev ikke scoret, og holdene kunne gå til pause med 0-0.
Det var samme 22 aktører, der kom ud til anden halvlegs start, hvor de blev mødt af en let regn. Anden halvlegs første chance faldt til SøndejyskE, og det var en stor en af slagsen. Marcel Rømer blev spillet hele alene med Oskar Snorre, og han fik skudt bolden igennem Lyngby-målmandens ben. Men Snorre fik lige rørt bolden nok til, at den gik til hjørne i stedet. Få minutter efter var Lyngby farlige. Herolind Shala driblede lige foran feltet og fik afsluttet, hvor SønderjyskE-målmanden måtte give en retur. Den var Christjansen først over, men målmanden kunne falde over den til sidst.
Lyngby-holdet spillede sig varm, som anden halvleg skred frem, og Kjær var lige ved at kunne bringe De Kongeblå foran. Han blev spillet åben i feltet, hvor han afdriblede to mand, men hans afslutning blev afrettet til hjørne. SønderjyskE lå dog og lurede på omstillinger, og Mads Hvilsom var tæt på at udnytte sådan en cirka halvvejs i anden halvleg. Alene igennem pillede Snorre ham dog over to omgange, og da han fik den forbi Lyngby-målmanden, så stod Vollesen på stregen og headede væk. Kort efter kunne Hvilsom heade tæt under mål, og Snorre måtte diske op med en klasseredning for at holde remis i opgøret.
Tredje gang holdt den dog ikke. Efter et hjørne blev bolden snittet videre, og nærmest på mållinjen kunne Hvilsom prikke hjemmeholdet i front 1-0. Lyngby forsøgte at lægge et pres efter scoringen, men de havde svært ved at skabe de store chancer mod en godt placeret SønderjyskE-defensiv. Der blev dog ikke scoret mere i kampen, og derfor vandt SønderjyskE 1-0.
Kampfakta: SønderjyskE – Lyngby Boldklub 1-0 (0-0)
1’ Christian ”Greko” Jakobsen (gult kort)
22’ Jeppe Kjær (gult kort)
44’ Kevin Tshimbe (gult kort)