Staben belønnes for det flotte arbejde i 1. division

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblås succesfulde stab forbliver intakt
Lyngby Boldklub har forlænget med hele den stab, som i den netop afsluttede sæson var medvirkende til at sikre Superliga-oprykning
For at kunne præstere på højeste niveau er det vigtigt at have rammerne på plads, og en essentiel del af disse er nu kommet på plads i Lyngby Boldklub. Sidste sæsons stab har således alle fået forlænget deres kontrakter, så de fortsat er at finde i klubben, og det er Lyngby-cheftræner David Nielsen meget tilfreds med:
”Jeg er sindssygt glad for, at vi har fået muligheden for at forlænge med alle i staben, for det giver den kontinuitet, som er nødvendig for at kunne fortsætte det arbejde, vi har udført i år. Vi er klar over, at der venter os en helt anden prøvelse i Superligaen, og der er den tillid, vi som team har fået opbygget, utrolig vigtig,” siger cheftræneren, der fortsætter om klubbens fysiske træner, Mikkel Marker:
”Marker er jo min forlængede arm på den fysiske front, og han ved, hvad vi kræver af de spillere, som skal spille her i forhold til fysisk formåen og professionalisme. Han er en kæmpe ressource og har fra dag et været med til at løfte os inden for sit ansvarsområde, og jeg har fuld tillid til, at han fortsat kan gøre det.”
På trænerfronten er der yderligere blevet forlænget med performance-analytiker Stephen Foyston og målmandstræner Niels-Christan Hansen, og som en vigtig del af det daglige setup glæder cheftræneren sig naturligvis også over forlængelsen af deres kontrakter:
”Stephen har løftet os på det analytiske plan med sine kompetencer i forhold til at visualisere og systematisere den elektronik, der nu engang er nødvendig, hvis man vil forbedre sig. Vores ambition er at have et topskandinavisk niveau på alle parametre rundt om spillerne, og der er vi ikke helt endnu, men vi nærmer os, blandt andet takket være Stephens arbejde,” lyder det fra David Nielsen, som fortsætter om De Kongeblås målmandstræner:
”Niels-Christian er jo alderspræsident, og med sit rolige, velovervejede gemyt er han uvurderlig at have i en stab af unge, ambitiøse folk. Han har haft et stort ansvar i udviklingen af Andreas (Larsen, red.) og ikke mindst en enorm aktie i den transformation af vores defensiv, som vi gennemgik over vinteren. Målmandsposten bliver endnu vigtigere i Superligaen, og derfor er alle i Lyngby Boldklub glade for, at det er lykkedes at forlænge med Niels-Christian.”
Det fodboldfaglige skal naturligvis være fuldstændigt på plads i en professionel fodboldklub, men det er mindst lige så vigtigt, at spillerne er friske til at præstere ud fra de høje krav. Det er de i Lyngby Boldklub takket være en medicinsk stab, hvor cheffysioterapeut Christian Flindt, fysioterapeut Mathias Jarski og massør Morten Jansen sørger for at holde spillerne fit for fight:
”Flindt er chef for vores medicinske apparat, og han er vokset flot i den rolle. Det er værd at bemærke, at vores skadesfrekvens har været forholdsvis lav, og selvom man har en bred trup, lykkes man ikke med at rykke op, hvis ikke man har sine bedste spillere til rådighed størstedelen af tiden. Det har vi haft, og det skyldes i høj grad Flindt og hans stabs arbejde,” slutter David Nielsen.
En anden vigtig del af den medicinske stab, holdlæge Bjarne Pedersen, har ligeledes fået forlænget sin aftale, mens klubbens uundværlige holdleder, Henrik ”Lux” Sørensen, til stor glæde også fortsætter hos De Kongeblå.