Lasse Rise skifter til Keflavik IF

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub siger farvel til offensivspilleren Lasse Rise, der har fået ophævet sin aftale med De Kongeblå og skifter til Islandsk fodbold og ambitiøse Keflavik. Dermed nåede Lasse Rise kun et enkelt år i sin comebacksæson i Lyngby Boldklub.
Manglende udsigt til spilletid er årsagen til skiftet, der sker med øjeblikkelig virkning efter at Lyngby Boldklub og Lasse Rise er blevet enige om at ophæve aftalen og dermed muliggøre skiftet:
”Holdet har præsteret fantastisk, og de gode præstationer har betydet at Rise desværre er røget lidt bag i køen i forhold til spiletid. Rise har nået en alder, hvor han skal forvente af sin klub at han spiller hver gang, og derfor har vi valgt at imødekomme Lasses ønske om at prøve sig af på Island. Vi har kun gode ting at sige om Rise, og vi ønsker ham alt mulig held og lykke i sin videre færd” fortæller Lyngby-cheftræner David Nielsen.
Lasse Rise nåede 23 Superligakampe for De Kongeblå inden turen gik til først Randers og siden Esbjerg, hvor han i alt nåede fem-et-halvt år inden turen gik tilbage til Lyngby sidste sommer. I bronzesæsonen 2016/17 blev det til 9 kampe – heraf blot en enkelt fra start.
Lasse Rises kontrakt med De Kongeblå løb oprindeligt til nytår, men aftalen er afbrudt før tid efter aftale mellem parterne. Dermed skifter Lasse Rises med øjeblikkelig virkning til Keflavik, der aktuelt kæmper med om oprykning til den bedste islandske række.
Lyngby Boldklub ønsker Lasse Rise held og lykke fremover.