19 mand udtaget til opgøret i Horsens

foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby Boldklub tager i morgen til Horsens, hvor De Kongeblå skal kæmpe om tre vigtige point og forsøge at holde deres imponerende sejrsstime i live
Det er ikke mange døgn siden, at De Kongeblå senest var i kamp. Ved den anledning vandt de 2-1 på hjemmebanen og avancerede samlet i Europa League-kvalifikationen. En imponerende skalp for de forsvarende bronzevindere. Sejren på Lyngby Stadion mod SK Slovan Bratislava var endvidere klubbens tiende på stribe og er ny rekord i klubben. Der er derfor store forventninger til David Nielsens mandskab inden morgendagens kamp mod Horsens.
Det bliver dog med garanti ikke let. Horsens er nemlig ikke ligefrem en drømmemodstander for De Kongeblå. I sidste sæson mødtes klubberne to gange – og begge gange kunne de gule fra Horsens gå fra banen med en sejr i bagagen. Det eneste andet hold Lyngby ikke formåede at få point i mod var Randers.
Lyngby og Horsens slap begge perfekt fra deres Superliga-start. De Kongeblå fik alle tre point på hjemmebane mod Silkeborg og Horsens åbnede med en imponerende sejr over AGF i Århus på Ceres Park.
Bo Henriksen, cheftræner i Horsens, er ikke kendt for at sætte sine spillere op til sprudlende fodbold, hvilket heller ikke skal forventes af kampen i morgen, men nerve, intensitet og kynisme kommer formentlig ikke til at mangle. Det kan også forventes, at kampen bliver meget jævnbyrdigt. De to klubber kender hinanden særdeles godt efter mange opgør i den bedste- og den næstbedste fodboldrække. Og de to kampe, som klubberne spillede i forrige sæson, var begge meget lige, selvom AC Horsens endte med at vinde dem begge.
Det tætte kampprogram, som Lyngby-spillerne oplever for tiden, kan også få betydning i opgøret, hvor trætte ben kan risikere at spille en rolle. Til opgøret har trænerteamet udtaget 19 mand til kampen, hvor Oliver Lund og Jeppe Kjær står over med karantæne, ligesom Mathias Tauber fortsat er skadet.
Kick-off på kampen er klokken 12:00 på Casa Arena Horsens.
Lyngbys trup til kampen mod Horsens:
1. Mikkel Andersen (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 5. Martin Ørnskov, 6. Mathias Hebo, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Mikkel Rygaard, 17. Casper Højer, 18. Kevin Tshiembe, 19. Kristoffer Larsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Boysen, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 27. Kim Ojo, 28. Oliver Kjærgaard, 30. Hallgrimur Jonasson.