Sen dødbold sænkede U19

Lyngbys U19-talenter tabte 3-2 i forårspremieren mod topholdet FCK, der scorede det afgørende mål kort før slutfløjtet

Der var lagt op til en spændende forårspremiere for Lyngby Boldklubs U19-talenter, som lørdag eftermiddag skulle møde topholdet FCK i årets første ligakamp. Gæsterne gik gennem efteråret uden nederlag, så der ventede bestemt ikke nogen nem opgave for De Kongeblå, som fra kampens start heller ikke gav sig selv de bedste arbejdsbetingelser.

Allerede i kampens første minut sendte FCK en bold i dybden, men Lyngby-bagkæden, der forsøgte at trække offside, var ikke ordentligt afstemt, og derfor kunne Carlo Holse stryge alene igennem og gøre det til 1-0. Så var det op ad bakke for De Kongeblå, som lige brugte det første kvarter på at finde sig til rette.

De kom dog efterhånden bedre med, og det gav pote efter knap tyve minutters spil. For første gang flød kombinationerne mellem FCK’s kæder, og til sidst endte bolden hos Troels Cilius Nielsen på kanten af feltet. Her vendte angriberen fint rundt om sig selv og hamrede bolden op i det korte målhjørne med sit kolde venstre ben – flot scoring, der bragte De Kongeblå tilbage i kampen.

Udligningen gav Lyngby-spillerne ekstra blod på tanden, og kort efter var Waldemar Clem tæt på med en god aktion. Efter knap en halv times spil måtte Lyngby-keeper Jonas Elkjær så i aktion hele tre gange, da han først præsterede en fin dobbeltredning og minuttet senere endnu en fin parade, hvor han fik smidt sig i vejen for et FCK-forsøg.

Meget mere så det ikke ud til at blive til i de første 45 minutter, men på falderebet til pausen slog De Kongeblå til. Anfører Oliver Kjærgaard blev stukket dybt inde i feltet, og alene med gæsternes keeper tjattede han den roligt i kassen til en 2-1-føring, som også var stillingen ved pausen.

Fra anden halvlegs start fortsatte Lyngby-spillerne de gode takter, og blandt andet leverede Troels Cilius en fin aktion, hvor han dog forhastede sig lidt i sin afslutning. Kort efter var gæsterne meget tæt på efter et hjørnespark, og ti minutter inde i anden halvleg kom udligningen så. Et afrettet indlæg endte i panden på Jonas Wind, som ugeneret kunne heade 2-2-scoringen ind bag Jonas Elkjær.

Den sidste halve time af kampen blev en noget rodet affære med mange boldtab og en del pæne chancer til følge til begge hold. Jonas Wind tegnede sig for en stor afbrænder, mens De Kongeblås Simon Vollesen tvang FCK-keeperen ud i fuld længde med et fint forsøg. Også Emilio Simonsen sendte gæsternes sidste skanse på arbejde med et flot langskud, men det var alligevel FCK, der skulle tage det sidste stik.

Med få minutter tilbage fik de hjørnespark, og det blev slået mod bagerste stolpe, hvor Jonas Wind dukkede op og headede 3-2-scoringen i kassen. Derfra kastede De Kongeblå alt frem, og det var lige ved at give pote, da Troels Cilius kom alene igennem. Desværre blev han afværget af FCK-keeperen, og dermed endte det med et 2-3-nederlag til Lyngbys U19-talenter i årets første ligakamp.

Med det resultat dumper De Kongeblå ned på rækkens ottendeplads med 14 point for 12 kampe, mens FCK fastholder deres førsteplads.