Fine takter på træningslejr i Grækenland

Foto: Søren Duusgaard

Fine takter på træningslejr i Grækenland

U17- og U19-talenterne gjorde en god figur på holdenes træningslejr i Grækenland, som blandt andet bød på dobbeltsejr over storklubben Panathinaikos

Lyngbys U17- og U19-talenter kom i lørdags hjem til Danmark efter en træningslejr i Athen i Grækenland, og der har været rigeligt at se til på turen. U19-holdet spillede to kampe undervejs, mens U17 skulle i aktion tre gange, og det slap begge mandskaber godt fra.

U19-holdet lagde godt nok fra land med et 1-2-nederlag til AEK Athen, men de tog til gengæld flot revanche ved efterfølgende at besejre Panathinaikos’ U20-hold 2-1. Den græske storklubs talenter indtager lige nu andenpladsen i Grækenlands bedste række for årgangen, så U19-cheftræner Thomas Lollike var ikke overraskende tilfreds med den flotte skalp.

Fysisk pragtpræstation mod storklub
Ligesom U19 lagde også U17 ud med en kamp mod AEK Athen, og det slap de yngste Lyngby-drenge lidt bedre fra. 1-1 delte de to mandskaber i porten, og da modstanderen et par dage senere også på U17-niveau var Panathinaikos, viste De Kongeblå klassen og hjemtog en 2-0-sejr.

Det glædede naturligvis U17-cheftræner Christian Sørensen, som i den første kamp havde givet spilletid til alle mand, men i denne kamp lod sin A-kæde spille størstedelen af kampen:

”Mod Panathinaikos spillede vi med de spillere, vi vurderede, var berettigede til at spille den kamp, og dem lod vi så mere eller mindre spille igennem. Det gjorde de rigtig, rigtig godt, og vi så blandt andet, at vi med de spillere har et aggressivt, fremadrettet udtryk, som kun er blevet bedre i løbet af opstarten,” fortæller Christian Sørensen og fortsætter:

”Det var en flot præstation ikke mindst fysisk, hvor vi for mange af spillerne så de bedste tal, vi nogensinde har set. Det er naturligvis spillernes egen fortjeneste, for de har arbejdet hårdt gennem hele opstarten, men der skal også lyde en stor cadeau til hele teamet omkring holdet, altså fysioterapeuter og fysisk træner, for at få spillerne derhen, hvor de skal være, for at vi kan spille på den måde, vi gerne vil.”

Svag modstander, men professionel indsats
Mens U19-holdet brugte de sidste dage af turen på at træne og dosere spillerne frem mod den kommende weekends forårspremiere, så havde U17-spillerne som nævnt en kamp mere at forholde sig til på turen. De åbner nemlig først forårssæsonen weekenden efter U19, og det var derfor kærkomment med en ekstra kamp i benene – også selvom modstanderen ikke levede op til niveauet i de første to kampe.

Det fortæller Christian Sørensen, der i turens sidste kamp kunne se sit mandskab sejre 8-0 over et hold af lokale talenter fra forskellige klubber:

”De skabte ikke en eneste chance mod os, og det er vi glade for, for det kunne sagtens have været sådan en kamp, der var blevet 8-3 eller 7-2, og så havde vi stået med en underlig fornemmelse bagefter. De var ikke særlig gode, men vi bevarede koncentrationen og leverede en professionel indsats, og derfor fik vi også det resultat, vi skulle,” slutter en tilfreds U17-cheftræner.

U19-holdet åbner deres forårssæson med en hjemmebanekamp mod FCK lørdag den 25. februar klokken 15.45, mens U17-talenterne må vente til weekenden efter. Her skal de i aktion på hjemmebane mod Vejle lørdag den 4. marts klokken 15.15.