Lyngby har stor respekt for AC Horsens

foto: fodboldbilleder.dk
David Nielsen: ”Horsens er klogere end os”

Cheftræner David Nielsen har stor respekt for fredagens modstander fra AC Horsens, som om nogen har voldt Lyngby problemer det sidste år.

Fredag aften er der oprykkerduel på programmet, men duften af 1. Division er for længst forsvundet omkring mandskaberne fra Lyngby Boldklub og AC Horsens. Både Lyngby Boldklub og fredagens gæster fra Horsens har lagt fantastisk fra land i Alka Superligaen, hvor de blå aktuelt er nummer fem, mens de gule er nummer syv.

Og på banerne i Lyngby er der stor respekt om fredagens modstander. Bo Henriksens Horsens-mandskab har således flere gange bevist at de kan slå De Kongeblå – senest i opgøret i august måned, hvor AC Horsens vandt med 2-1. Cheftræner David Nielsen forventer da også en svær kamp fredag aften:

”Horsens har gjort det fantastisk i hele 2016. De er hamrende dedikerede og afklarede i deres spillestil, som de eksekverer på et meget højt niveau. Og Bo Henriksen har tilmed fået holdet løftet ind i Superligaen på meget fornem vis” lyder det fra David Nielsen, der gerne sender yderligere ros i retning af sin trænerkollega:

”Bo Henriksen har ved flere lejligheder vist, at han ved hvordan han skal håndtere vores spillestil, og jeg synes de agerer klogere end os på nogle parametre. Deres omstillinger er farlige hver gang og deres dødboldhelvede har vi endnu til gode at vise, at vi kan håndtere over 90 minutter. Så det bliver en svær kamp for os, men det er selvfølgelig stadig en kamp som vi går på banen for at vinde” lyder det fra David Nielsen.
Lyngbys seneste sejr i Superligaen over AC Horsens ligger helt tilbage i 2010, hvor Lyngby vandt 1-0 på mål af Kim Aabech, der fredag stiller op på modsatte banehalvdel. Lyngby har dog i sidste sæson hentet en enkelt gevinst med en 4-2-sejr i Odder sidste sommer. De seneste tre opgør er har imidlertid kun kastet et enkelt kongeblåt point af sig.

Der er kick-off på Lyngby Stadion fredag aften klokken 18.00. Køb din billet til kampen her!