Lyngby-talenter imponerede på ny i Montenegro

Foto: fodboldbilleder.dk

Lyngby-talenter imponerede på ny i Montenegro
Det danske U18-landshold vandt begge sine venskabskampe mod Montenegros U18-landshold, og det skyldtes ikke mindst flotte præstationer af Lyngby-talenterne Adnan Curovic, Oliver Kjærgaard og Gustav Marcussen
Torsdag eftermiddag spillede det danske U18-landshold den anden af to venskabskampe mod Montenegros ditto, og ligesom i 6-0-sejren to dage tidligere var der igen positive Lyngby-indslag at berette om. I det første opgør var Oliver Kjærgaard eneste kongeblå starter, men han måtte tage plads på bænken denne gang, hvor han til gengæld kunne se både Gustav Marcussen og Adnan Curovic være en del af startelleveren.
Modsat seneste møde kom danskerne dårligt fra start denne gang, og det udnyttede værterne til at tage stikket i første halvleg, hvor de gik til pause foran 1-0. Fra anden halvlegs start kom Oliver Kjærgaard i aktion, og han havde kun været på banen i få minutter, før Gustav Marcussen udlignede montenegrinernes føring. Derfra gik det stærkt med en scoring til hvert hold, og i de sidste tyve minutter stak de danske drenge så af, ikke mindst takket være de kongeblå talenter.
Både Gustav Marcussen og Oliver Kjærgaard tegnede sig således for en scoring, hvor Adnan Curovic også var på banen, og de tre Lyngby-drenge kunne efter sidste fløjt fejre en 5-2-sejr sammen med deres holdkammerater. Med sine to scoringer i kampen blev Gustav Marcussen i øvrigt dobbelt målscorer for anden kamp i træk, og dermed tegner han sig for imponerende fire landskampsmål i kun to forsøg – en landsholdsdebut, han knap havde turde drømme om:
”Bare det at være udtaget til landsholdet var helt fantastisk, og at jeg så oven i købet scorer fire mål, er jeg selvfølgelig super glad for. Jeg synes, vi spiller to meget vellykkede kampe på et højt niveau, og jeg er også meget tilfreds med min egen præstation, specielt min kynisme foran mål. Alt i alt var turen en meget positiv oplevelse, også uden for banen,” lyder det fra Gustav Marcussen, som ikke overraskende vender hjem sprængfyldt med selvtillid:
”Det har givet mig en kæmpe sult at være af sted med landsholdet, som jeg vil tage med tilbage til Lyngby. Nu er mit fokus på at arbejde hårdt og give mig fuldt ud for klubben i de sidste kampe i sæsonen, og så må vi se, hvad der sker derfra. Jeg håber og tror, at oplevelsen af at spille med de bedste spillere i Danmark har givet mig værdifuld erfaring, som jeg kan tage med videre, og jeg synes da også, at jeg fik budt mig godt til på turen,” slutter Lyngby-talentet.
Gustav Marcussen blev ved turens afslutning i øvrigt belønnet med DBU’s passionspris, som tildeles en spiller, der har vist stor passion på banen. Oliver Kjærgaard løb med teamworkprisen.