Bundholdet Næstved er næste opgave for Lyngby-mandskabet

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå søger oprejsning mod Næstved

De Kongeblå får i morgen mulighed for at komme tilbage på sejrssporet, når bundholdet Næstved byder op til dans i Bet25 Ligaens 26. spillerunde

Det er top mod bund i morgen i Bet25 Ligaens 26. spillerunde, hvor De Kongeblå skal en tur til Euro Outlets Stadion Næstved i et forsøg på at komme tilbage på sporet efter sidste uges nederlag til Silkeborg. Modstanderen er naturligvis Næstved, som – hvis man fraregner allerede nedrykkede FC Vestsjælland – befinder sig på Bet25 Ligaens sidsteplads med 24 point for 25 kampe.

Den pointhøst er ikke helt skidt for et bundhold, og der venter da heller ikke De Kongeblå nogen nem opgave i morgendagens opgør. Ganske vist er Mogens Kroghs tropper ikke kommet forrygende i gang med foråret, men ikke desto mindre får de deres sejre hist og her, hvilket i foråret gået ud over FC Helsingør og Vejle. De blev besejret henholdsvis på eget og fremmed græs, og det har været kendetegnende for sydsjællænderne sæsonen igennem, hvor de har skaffet næsten lige mange point ude som hjemme.

I vinterpausen forstærkede oprykkerklubben sig med flere velkendte 1. divisionsnavne, heriblandt Kristoffer Munksgaard, som blev hentet i HB Køge, Jeppe Illum, der kom til fra Silkeborg og Tobias Perch-Nielsen, som senest havde spillet i FC Fredericia. Derudover hentede man målmanden Rasmus Kurek i Nykøbing FC, men mere aktivitet ind ad svingdøren blev det ikke til i januars transfervindue.

I stedet skete der dog lidt den anden vej, hvor Næstved måtte sige farvel til offensivprofilen Mikkel Rygaard, der som bekendt skiftede de grønblusede ud med De Kongeblå. Rygaard kan i morgen komme i aktion mod sin tidligere klub, for han er en del af 18-mandstruppen, som er udtaget til opgøret og har en del ændringer i forhold til Silkeborg-kampen. Ud glider Mads Gabel, Philip Rasmussen og Lars Brøgger, og ind går Casper Højer, Bror Blume og den blot 17-årige angriber Jens Odgaard.

Lyngbys trup mod AC Horsens:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 20. Jeppe Brandrup, 21. Mikkel Rygaard, 22. Bror Blume, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher, 32. Jens Odgaard

Morgendagens opgør på Euro Outlets Stadion Næstved fløjtes i gang klokken 13.45 af kampens dommer, Jakob A. Sundberg, og har man ikke taget turen dertil, kan man følge opgøret på TV3 Sport 1.