Lyngby manglede effektiviteten i chancerig HIK-test

foto: fodboldbilleder.dk
Årets første test endte uden mål
Chancer var der nok af i dagens kamp mod HIK, men skarpheden manglede, og så endte det 0-0 i den første træningskamp i 2016.
De Kongeblå skulle i dag for første gang vise kampformen frem efter en velfortjent juleferie, da 2. divisionsklubben HIK gæstede Lyngby Stadion til årets første træningskamp. Lyngby-assistenttræner Thomas Nørgaard havde før kampen sagt, at naboklubben var valgt med tanke på, at stort set hele truppen kunne komme i aktion, mens det også måtte forventes, at De Kongeblå kunne dominere mod det lavere rangeret hold.
Fra første fløjt var det da også sådan, det kom til at se ud, for gennem hele første halvleg sad Lyngby på spillet og kørte til tider bolden rigtig fornuftigt rundt. Efterhånden resulterede det da også i flere store chancer, heriblandt flere oplagte muligheder til Oke Akpoveta, som dog ikke viste sig fra sin skarpe side i den halvleg, han fik.
HIK var imidlertid heller ikke helt ufarlige i første halvleg, og i et par tilfælde var deres og 2. divisions topscorer, Nick Christensen, tæt på at overliste Andreas Larsen i Lyngby-buret, men han og holdkammeraterne slap med skrækken. På trods af de mange målchancer gik de to mandskaber til pause uden scoringer, og det var karakteristisk for de to holds indsats, at de to målmænd ikke havde været meget i aktion i de første 45 minutter.
Fra anden halvlegs start blev hele startelleveren skiftet ud, som forudsagt af Thomas Nørgaard, og de 11 nye mand fortsatte det gode spil og de opløftende tendenser. Flere gode angreb blev sat sammen, og kombinationerne flød dejligt på det hurtige underlag, hvilket kastede flere halve og hele chancer af sig. Den første rigtig store chance tilfaldt Bror Blume, der blev spillet alene igennem på en flot stikning fra Danilo Arrietas fod, men offensivspillerens afslutning blev blokeret af HIK’s keeper.
De Kongeblå fortsatte imidlertid ufortrødent med at stormløbe gæsternes mål, men Vito Hammershøy-Mistrati måtte først se sin afslutning på kanten af feltet gå snert over mål, mens hans appel for straffespark kort efter ikke blev hørt af kampens dommer. Kort før slutfløjt indtraf så kampens mest kontroversielle episode, da Casper Højer skulle tage sig af et frispark på kanten af feltet. Venstre backen drejede flot bolden over muren, og hele Lyngby-holdet og -bænken var overbevist om, at bolden var inde, inden HIK’s sprællende keeper via overlæggeren fik bragt bolden tilbage i spil. Dommeren og linjevogteren så dog ikke bolden inde, og derfor endte årets første test uden scoringer.
Lyngbys næste testkamp denne vinter er i næste weekend ude mod Esbjerg.
Match Facts:
Lyngby Boldklub – HIK 0-0
Lyngbys 11 i første halvleg:
16. Andreas Larsen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 4. Mathias Tauber (c), 24. Thomas Sørensen, 3. Michael Lumb – 14. Philip Rasmussen, 7. Jesper Christjansen – 10. Surprise, 26. Frederik Gytkjær, 21. David Katz Boysen – 8. Oke Akpoveta
Lyngbys 11 i anden halvleg:
1. Viktor Noring (GK) – Simon Wæver, 12. Mads Nordam, Adnan Curovic, 17. Casper Højer Nielsen – 25. Daniel Jensen, 27. Mads Kaalund – 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 11. Danilo Arrieta, 22. Bror Blume – 19. Dennis Sørensen (c)