Selvtillidsfyldt Danilo: Ikke samme kamp som sidst

Lyngby skal i morgen forsøge at udbygge den seneste tids fine resultater, der har budt på syv point i tre ligakampe samt en pokalsejr over Superliga-mandskabet Esbjerg. Bumpet på vejen mod endnu en sejr er FC Helsingør, der tabte 4-1 sidst de to hold mødtes på Lyngby Stadion. De Kongeblå skal dog ikke forvente en walkover, spår Lyngbys offensivprofil, Danilo Arrieta:
”Sidst var de egentlig meget godt med de første 25-30 minutter, indtil vi får scoret det første mål. De havde meget spil og også et par chancer, så det er et hold, som vi ikke bare skal tro, at vi kan gå hen og vinde 4-1 over, som vi gjorde på hjemmebane. Det er et stærkt hold og en modstander, som vi respekterer, men vi viste også, at når vi først kommer i gang, så kan vi godt vinde og også vinde stort, så det, håber jeg også, kommer til at ske denne gang,” siger den tidligere Skive-spiller.
Danilo scorede to af målene i 4-1-sejren i slutningen af august, og selvom det naturligt nok giver ham lidt ekstra selvtillid at skulle møde det hold, han senest scorede mod, forventer han en noget anden kamp i morgen på Helsingør Stadion:
”Det spiller ikke rigtigt nogen rolle (at han scorede sidst, red.), men jeg glæder mig da til at møde dem, også fordi det gik godt sidst. Holdet spillede en god kamp og vi fik scoret en masse mål, så selvfølgelig glæder jeg mig til i morgen, men det bliver nok ikke den samme kamp som sidst, fordi det er på udebane denne gang. Men jeg har da selvtillid, og jeg tror også på, at jeg kan score mod dem,” siger en optimistisk Danilo forud for morgendagens opgør.
Lyngby-teknikeren har da også al mulig grund til at være optimistisk, ikke mindst på egne vegne, for efter en skadesplaget start, er han så småt ved at være ovenpå fysisk. Nu mangler bare den personlige succesoplevelse, der for alvor kan sætte skub i tingene:
”Jeg har døjet lidt med nogle skader i opstarten, og det skyldes måske, at jeg gik fra fuldtid i Viborg til deltid i Skive, hvor man rent fysisk kommer lidt ned i gear, og så skulle jeg op i gear igen på fuldtid, da jeg skiftede hertil. Skaderne har så gjort, at jeg har været nødt til at spare mig selv i nogle kampe, så jeg ikke har fået så mange minutter,” fortæller Danilo og fortsætter:
”De sidste to uger har jeg trænet med fuldt ud, og min skade mærker jeg ikke så meget til mere, så det går den rigtige vej. Engang imellem mangler man bare lige den succesoplevelse, der giver selvtillid, og på min position, som 10’er, er det rimelig vigtigt at have den selvtillid, fordi man skal turde holde i bolden og turde sætte de andre op. Den succesoplevelse mangler jeg i form af en scoring eller en assist fra min fod,” slutter Lyngbys nummer 11, der senest spillede 77 minutter i 1-0-sejren over Skive.