DN: Vestsjælland har været uheldige

David Nielsen ser frem til søndagens kamp mod FC Vestsjælland, som ifølge Lyngby-cheftræneren langt fra skal undervurderes. Vestsjælland besidder nemlig stadig høj klasse, lyder det.
Efter en begivenhedsrig uge med pokalkamp mod Esbjerg rettes fokus nu igen mod De Kongeblås færden i 1. division. Her venter der en spændende match søndag eftermiddag, når Lyngby-spillerne vender bussen mod Slagelse og FC Vestsjælland.
Her har man fået en turbulent start på tilværelsen i 1. division, hvor man fortsat har den første sejr til gode og også har skiftet ud på cheftrænerposten. Den magre pointhøst undrer Lyngby-træner David Nielsen, der har fulgt FC Vestsjælland tæt:
“Helt overordnet set, så undrer det mig at de kun har 3 point. De har fået rigtig dårlig betaling for deres indsats og de har været uheldige i deres kampe. For de har et pissegodt hold, for at sige det rent ud” fortæller David Nielsen, der fandt bevis for den påstand i FC Vestsjællands midtugekamp mod FC København:
“De spillede en rigtig god kamp mod FC København, hvor de dominerede på bolden mod Danmarks bedste hold. Der er stadigvæk en del af deres spil, der har Superliga-kvalitet og de har spillere, som vil kunne forstærke mange Superliga-hold” fortæller David Nielsen, der også sender roser mod Vestsjællændernes nye cheftræner Michael Hemmingsen:
“Jeg kender Michael som en super træner, og runde for runde har jeg kunnet se hvordan han rykker truppen og får sat sit aftryk. Han har allerede fået skabt en masse gejst og tro i klubben, så det er kun et spørgsmål om tid før bøtten vender. Jeg nægter at tro på, at FC Vestsjælland er et bundhold ved vinterpausen” lyder det fra David Nielsen, der beretter om at truppen og klubben – trods manglende resultater på udebane – har stor tro på sig selv i søndagens kamp:
“Vi har tro på os selv, og vi er klar til at gå ned og lave den rigtigt gode præstation, vi ikke har haft på udebane de sidste par gange. Vores præstationer har svinget for meget på udebane og det arbejder vi benhårdt på at rette op på” fortæller David Nielsen.
Kampen mod FC Vestsjælland sparkes igang på Harboe Arena i Slagelse på søndag klokken 15.00.