Cheftræneren tager 19 mand med til Vejle

Lyngby jagter både spillemæssig og resultatmæssig oprejsning, når turen torsdag går mod Østjylland og Vejle. Cheftræner Jack Majgaard Jensen tager 19 spillere med i bussen.
Fodboldåret 2015 startede resultatmæssigt skuffende for De Kongeblå fra Lyngby Boldklub. I sidste uges topkamp mod Viborg led de blå-hvide svende et snævert nederlag på 0-1 i en kamp, hvor præstationen var skuffende. Siden da har Lyngby arbejdet målrettet på næste opgave, og den ligger nu lige for: torsdag aften møder De Kongeblå op i Nørreskoven i Vejle til et vaskeægte traditionsopgør.
Vejle Boldklub fik en fin start på foråret, da det lykkedes at besejre Brønshøj på Tingbjerg Ground. Sejren og de tre point sendte Vejle op på 7. pladsen, hvor man dog stadig kun har 4 point ned til nedrykningsstregen – fokus er derfor fortsat på at beholde og skabe en behørig afstand til den absolutte bundkamp, som vejlenserne desværre har været en del af de seneste par år.
Vejles trup råder over en række meget spændende navne, heriblandt profilen Christan Sivebæk, der dog må sidde over med karantæne,  samt navne som Andreas Albers, Simon Nagel og lejespillerne Sonni Nattestad (FCM), Paul Onuachu (FCM) og Jesper Rasmussen (Esbjerg). Så der venter bestemt kompetent modstand fra et oplagt Vejle-mandskab, der oven i købet kan forvente en livlig kulisse – der er nemlig gratis entré til opgøret.
I Lyngby-lejren kan man konstatere, at tiden arbejder for især de skadede spillere, der kæmper for at komme tilbage. Mathias Tauber og Ibrahim Koroma nærmer sig noget der ligner kampform, mens Jonathan Nielsen og Jeppe Brandrup endnu har lidt tid tilbage før comebacket lurer. Det samme gør sig gældende for Surprise, der dog følger planen og har en noget længere prognose.
Ud over skaderne forfølges De Kongeblå også af sygdom til Casper Højer og en karantænedag til Mads Nordam, der på grund af en advarsel fra sidst må glide ud af truppen i forhold til kampen mod Viborg. Med i bussen til Vejle er tilgengæld både Martin Andersen og U19-topscorer Gustav Therkildsen, der fuldender en trup på i alt 19 spillere.
Der er kick-off i Vejle kl. 19.00.
Lyngbys trup mod Vejle:
1. Nicklas Højlund (GK), 2. Mathias Mejer Knudsen, 5. Valon Ljuti, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Jesper Christjansen, 8. Martin Andersen, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen, 15. Lee Rochester, 16. Andreas Larsen (GK),  18. Andreas Ravn Nielsen, 21. David Katz Boysen, 22. Bror Blume, 23. Gustav Therkildsen, 24. Thomas Sørensen, 26. Frederik Gytkjær, 29. Jesper Blicher.