Lyngby opruster i talentsektoren

Med ansættelsen af Morten Nagel som chefscout i ungdomsafdelingen styrker Lyngby Boldklub talentsektoren yderlige.
Fra den 1. oktober er Lyngby Boldklubs i forvejen kompetente talentsektor endnu skarpere. Med ansættelsen af en fuldtidsansat ungdomsscout opruster De Kongeblå i ungdomssegmentet – det fortæller talentchef Birger Jørgensen:
”Ligesom på seniorniveau er det i ungdomsmiljøet også vigtigt at befinde sig og være massivt til stede i markedet, hvorfor vi nu har besluttet at ansatte Morten Nagel på fuld tid. Sammen med klubbens øvrige scouts og trænere skal Morten Nagel koordinere klubbens omfattende scouting i det danske talentudviklingsmiljø” forklarer Birger Jørgensen og fortsætter:
”Som talentudviklingsklub er det nødvendigt hele tiden at følge med de krav, der stilles fra omgivelserne og ikke mindst fra os selv. En fuldtidsansat scout til ungdommen, der samtidig kan komplimentere andre områder i vores talentudvikling, gør, at vores set-up fuldt ud lever op til vores gode værdier for et godt og sundt talentudviklingsmiljø” fortæller Birger Jørgensen.
Morten Nagel har flere års erfaring fra det danske fodboldmiljø – senest fra AB, hvor han i en årrække har været elitekoordinator. Nagel tiltræder i Lyngby Boldklub på fuld tid fra den 1. oktober.