1-årig forlængelse til Frederik Gytkjær

Offensivspilleren Frederik Gytkjær fortsætter hos De Kongeblå. Den 21-årige Lyngby-spiller har forlænget sin kontrakt med yderligere et år.
Frederik Gytkjær er også i fremtiden Lyngby-spiller. Det unge offensivtalents kontrakt stod ellers til udløb, men nu har begge parter sat sig ned og i fællesskab skrevet under på en 1-årig forlængelse af aftalen. Seniortiden i Lyngby har ellers været plaget af skader, men en god periode i foråret viste at Gytkjær stadig har et stort potentiale – og det skal nu forløses.
”Nu var han så uheldig at blive skadet igen her til sidst, men i den periode hvor han spillede i foråret og var oppe i gear, der synes jeg man så det potentiale som Gyt havde før han blev skadet. Han har en masse aggressivitet i kroppen, god gennembrudskraft og kom frem til afslutninger” fortæller Jack Majgaard Jensen.
Lyngbys cheftræner råder i forvejen over Bror Blume til samme position. Men selvom de to spillere står samme sted på taktiktavlen, så er der alligevel en hvis forskel på de to unge Lyngby-spillere:
”I forhold til Bror er Gyt en spiller, der spiller lidt tættere på modstanderens mål. På den måde er det to personer, der nok mest konkurrerer om en plads, men som egentlig også supplerer hinanden rigtig godt, fordi de er to forskellige typer. Derfor er jeg rigtig glad for, at Gyt har valgt at forlænge sin kontrakt her, så han kan fortsætte den udvikling han her i foråret har været inde i” fortæller Jack Majgaard Jensen.
21-årige Gytkjær kom til Lyngby i 2008 og har siden været forbi De Kongeblås U17 og U19-hold inden seniordebuten mod Kastrup i Landspokalturneringen i 2010. Siden da er det blevet til 42 kampe i Lyngby-trøjen. Gytkjærs nye aftale løber frem til udgangen af næste sæson.